EUR: 323,17 Ft
CHF: 288,30 Ft
2019. június 19., szerda
Gyárfás

Egyéb XXI.kerület

Jelentős fejlődést hoz Csepelen a Déli Városkapu projekt

A Budapest Déli Városkapu nemzetközi tervpályázat révén Dél-Pest és Észak-Csepel környékén jelentős beruházások várhatók.

Így fog kinézni felülről, ha elkészül a Déli Városkapu

A tervpályázat meghívott irodáinak a Duna, a Rákóczi híd, a Könyves Kálmán körút, a Soroksári út és a Weiss Manfréd út által határolt mintegy 135 hektáros terület beépítésének átfogó tervezését kellett elkészíteniük, amely magában foglal egy 12 ezer fős, egyetemi hallgatónak szánt diákvárost, valamint több, nemzetközi rangadók megrendezésére alkalmas sportlétesítményt. Összesen tizenhét pályamű érkezett, amelyek közül hetet vettek meg, további háromnak pedig dobogós helyezést osztottak.


Az első díjat a norvég Snøhetta építészműhely innsbrucki irodája nyerte el, a Verkehrsingenieure Besch und Partner nevű vállalattal közösen. A Belvárostól mindössze 5 kilométerre és 15 percre található, részben ipari, rozsdaövezeti környék a jövőben Budapest egyik legdrasztikusabban átalakuló városnegyede lehet.

A csepeli és a ráckevei HÉV-et a Soroksári út nyomvonalán mélyvezetésben beviszik a Kálvin térig, így lesz metrókapcsolata e két vonalnak.

A Shared Cities program keretében a Csepel Művek területéről is zajlik egy komoly szakmai diskurzus. Célja, hogy kiderítse, a gyár területén működő cégekkel lehetséges-e olyan közös, egységes arculatot és brandingstratégiát kialakítani, amely a Csepel Művek történelmi hagyatékára építve az itt működő vállalatok hosszú távú, egymást erősítő, innovatív fejlődését támogatja.


Az új déli dunai hídról Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár elmondta, az köti majd össze Dél-Budát, Észak-Csepelt és Dél-Pestet, az M1-M7-es bevezető szakaszától a Jászberényi útig.

– Ha felépül, kelet–nyugati irányban is bekapcsolja a térséget a város életébe, radikálisan javítja a megközelítését, és egyben napi 55 ezer autóval tehermentesíti a belvárosi hidak, napi hatezer gépkocsival pedig az Üllői út és más bevezető utak forgalmát.

Az államtitkár hozzátette, emellett az összes budapesti HÉV-vonal teljes felújítására is sor kerül. A csepeli és a ráckevei HÉV-et azonban nemcsak felújítják: ezeket a Soroksári út nyomvonalán mélyvezetésben beviszik a Kálvin térig, így lesz metrókapcsolata e két vonalnak. Ezenkívül megszűnik a HÉV-sín a Müpa és a Nemzeti Színház előtti Duna-parton, így a területet kávézók, parkok és vendéglők tehetik élhetőbbé.

– Ezzel a fejlesztéssel nemcsak kényelmesebben, de egyszerűbben, kevesebb átszállással közlekedhetnek a budapestiek és a környéken élők a város déli része, a dél-pesti agglomeráció és a belváros felé.

(Forrás: welovebudapest.hu/csepel.hu)

Kapcsolódó Cikkek