EUR: 336,83 Ft
CHF: 313,56 Ft
2020. január 23., csütörtök
Rajmund, Zelma

Egyéb Békéscsaba

Nemzetközi összefogással folytatódhat a vasútfejlesztés

Hamarosan a kormány elé kerülhet az az előterjesztés, amely egy Pécset, Baját, Szabadkát, Szegedet, Hódmezővásárhelyt, Békéscsabát, Nagyszalontát, Nagyváradot és Debrecent összekötő 500 kilométeres új vasútvonal megépítését szorgalmazza. A projektre a következő nyolc-tíz évben kerülhet sor, 800 milliárd forintból – nyilatkozta Lázár János a Délmagyarországnak.

Az országgyűlési képviselő az új déli vasútvonal tervéről egyeztetett Orbán Viktorral, és a kormányfő támogatta a javaslatot. A politikus közölte, a szerb és a magyar kormány áprilisban együttes ülést tart, ekkor ez a vasútvonal lesz az egyik napirendi pont. Tudomása szerint ugyanis a szerb kormány hajlandó anyagilag támogatni a fejlesztést. A tervezet összhangban van az Európai Unió közlekedésfejlesztési stratégiájával, így várhatóan uniós támogatás is érkezhet, ugyanakkor a képviselő azt javasolta a kormányfőnek, hogy hazai költségvetési forrást is fordítsanak a beruházásra.


A békéscsabai vasútállomás épülete
MTI Fotó: Rosta Tibor

Lázár János hangsúlyozta: az Alföldre a kormány gazdasági erőforrásként tekint, amelyben még bőven vannak tartalékok. Ezek kiaknázásához azonban elengedhetetlen a közlekedési infrastruktúra fejlesztése. A vonal egyes szakaszai elővárosi vasútként is működhetnek majd, mint például Szeged és Hódmezővásárhely között már épülő tram-train. Emiatt a vasútvonal egyes részeit villamosítják. A fejlesztésnek köszönhetően Szegedről Szabadkára harminc perc alatt, Pécsre pedig kevesebb mint két óra alatt el lehet majd jutni, Pécs és Baja között pedig fél órára csökkenne a menetidő.

A vasútvonal egyes szakaszai 2022-ig megépülhetnek

Lázár János kijelentette: a vasútvonal egyes szakaszai – a Pécset Bajával, valamint a Szegedet Békéscsabával és Gyulával összekötő rész – még ebben a ciklusban, azaz 2022-ig megépülhetnek. A Szeged–Hódmezővásárhely tram-train pedig még hamarabb elkészül. A teljes, 500 kilométeres szakaszt a politikus szerint nyolc-tíz év alatt lehet megépíteni. A képviselő kifejtette, a vasútvonal valójában nem új lesz. Mint mondta, a miniszterelnökhöz egy 1910-es vasúti térképpel érkezett, amelyen szerepelt ez a vonal. Úgy fogalmazott: újjáépítésével a Trianon okozta károkat enyhítik. „A szerb és a román kormány számára nyilvánvalóvá tesszük: a múltat lezárjuk, a jövőbeli együttműködés felé tekintünk” – számolt be az MTI.


Kapcsolódó Cikkek

  • Más nevet kaphat a Bessenyei-díj

    Más nevet kaphat a Bessenyei-díj

    Hódmezővásárhely – Dratsay Ákos fuvolaművész-zenetanár és Berei Erzsébet zongora-művésztanár kapta megosztva idén a hódmezővásárhelyi önkormányzat alapította Bessenyei Ferenc Művészeti Díjat.

  • Privát fürdőzés: Janiczak nem keveredik az ózdi polgárokkal

    Privát fürdőzés: Janiczak nem keveredik az ózdi polgárokkal

    A Fidesz meg fogja vizsgálni, hogy Janiczak Dávidnak, a Jobbik ózdi polgármesterének a “privát szórakozásai” mennyi pénzébe kerülnek a helyieknek – közölte Zsigmond Barna Pál, a kormánypárt országgyűlési képviselője budapesti sajtótájékoztatón.

  • Keresd a fényt!

    Keresd a fényt! címmel nyílt kiállítás Hager Ritta Kossuth-díjas textilművész, a Nemzet Művésze alkotásaiból.

  • Jól debütált a kanadai!

    Jól debütált a kanadai!

    Új vezetőedzővel feszültek neki a Brassó csapatának a Dunaújvárosi Acélbikák, és úgy tűnik, bevált a váltás: 7-5-re nyertek a hazaiak.