2019. október 18., péntek
Lukács

Extra

A Nanushka a világ 100 legismertebb divatcége közé kerülhet

A Corvinus Egyetemen tartottak  előadást a Nanushka divatcég vezetői, köztük az alapító-tervező Sándor Szandra – írta az Origo. A beszámoló szerint sokaknak már szék sem jutott, többen a folyóson rekedtek és a nyitott ajtón keresztül hallgatták, hogyan lett egyedülálló üzleti siker a Nanushka a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. befektetése után.„Nagyon szeretnénk azt, hogy a Nanushka példáján keresztül meggyőződjetek ti is arról, hogy kellő tudással, szorgalommal, akarattal, önbizalommal lehetséges Magyarországról is globálisan meghatározó vállalkozást építeni” – magyarázta Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa.
Kovács Máté operatív igazgató arról beszélt, kevés olyan márka van, amely nyereséget tud termelni a hatalmas piacon. Tavaly 20 divatcég érte el a teljes piac nyereségének 97 százalékát. Nanushka ruháit ma 40 országban forgalmazzák, webshopjából pedig több mint 100 országba szállít közvetlenül. Tavaly egy ideiglenes, úgynevezett pop-up üzletet nyitott Los Angelesben, az őszi-téli kollekciójával pedig hatalmas sikert aratott a New York Fashion Weeken. A 2005-ben alapított, ígéretesen induló cég 2018-ban már nyereséggel zárt. Ma ötször annyi ruhát ad el, mint 2016-ban, bevételét pedig megtízszerezte, amióta a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. EXIM Növekedési Alapja pénzt tett a vállalkozásba. Bár korábban is volt befektetője Nanushkának, azután lett igazán sikeres, hogy új társként a GB & Partners fantáziát látott a márkában. A márka a világsztárok között is egyre népszerűbb, viselt már Nanushkát többek között Angelina Jolie, Charlize Theron és Taylor Swift is.
A divattervező úgy fogalmazott, már az anyatejjel magába szívta a ruhák szeretetét, hiszen édesanyjának is hasonló vállalkozása volt, csak ő a gyerekeket célozta meg. Sándor Szandra tudta, hogy itthon szeretné kiépíteni a bázisát:
„Azt mindig tudtam, már a London College of Fashionben is, hogy haza szeretnék jönni. Elég nagy honvágyam volt, hiányzott a családom meg a barátaim is. Egyáltalán nem volt az az opcióim között, hogy kint maradjak” – mesélte Sándor Szandra. Már hét tervező dolgozik a kezei alatt, köztük három külföldi. 105 fős cége pedig több száz magyarnak, varrónőknek ad munkát. A legkisebb varroda, ami neki dolgozik négyfős, a legnagyobb 250 fős. Egyelőre egy állandó boltjuk van Budapesten, de az a céljuk, hogy még kettőt nyissanak idén, New Yorkban és Los Angelesben. Baldaszti Péter a későbbi tervekről is beszélt:
„Azt szeretnénk, hogy 2023-ra már egy 125 millió euró éves árbevételt elérő társaság legyen a Nanushka, ami már a magyar gazdaságon belül is, de amúgy a globális divatbizniszen belül is egy észrevehető vállalkozás” – tette hozzá.

A GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. befektetett pénzéből és szakmai segítségével a Nanushka a következő évtizedben valóban a divatvilág meghatározó vállalkozásává válhat, már a nemzetközi szaksajtó is úgy látja, éveken belül bekerülhet a világ 100 legismertebb divatcége közé.


Baldaszti Péter, Sándor Szandra és Kovács Máté FOTÓ: HIRLING BÁLINT – ORIGO

Sándor Szandra divattervező a Corvinuson tartott előadást FOTÓ: HIRLING BÁLINT – ORIGO

 

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Változtatnak a jogszabályokon az e-rollerek miatt

    Változtatnak a jogszabályokon az e-rollerek miatt

    Elárasztották a várost az elektromos rollerek, amik jelenleg nem minősülnek járműnek, ami számos problémát felvet. A Lokál megtudta, hogy már előkészületben van a hazai jogszabályok kiegészítése ezzel kapcsolatban, hogy biztonságos legyen a közlekedés.

  • Kassai Lajos: Az íj tanított lőni

    Kassai Lajos: Az íj tanított lőni

    Kaposmérőn él Kassai Lajos magyar íjkészítő, lovasíjász versenyző, a Magyar Érdemrend középkeresztje tulajdonosa. Módszere egyedülálló a világon: amit a lovasíjászatról tudni, azt jelenleg tőle tudja a világ.