EUR: 332,35 Ft
CHF: 302,51 Ft
2019. október 14., hétfő
Helén

Belföld

Bemutatjuk az uniós tagállamokban a kampányok szabályozását

Magyarországon szombaton, az európai parlamenti (EP-) választás előtt 50 nappal kezdődött meg a kampány. A valamivel kevesebb mint két hónapnyi kampánnyal Magyarország az uniós országok középmezőnyében helyezkedik el.

Az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodájának összesítése szerint az egyik leghosszabb kampány Litvániában előzi meg az EP-választást: ott hat hónappal a voksolás előtt kezdődött, de Lettországban is 120 nap áll rendelkezésre a kampányolásra.


Az MTI tudósítóinak jelentése szerint Szlovákiában 110 nappal a május 25-i szavazás előtt, február 4-én indult a kampány, amikor a parlament elnöke bejelentette a választások időpontját. A választási kampány 48 órával a választás kezdete előtt, azaz május 23-án reggel 7 órakor ér véget, amikor kezdetét veszi a választás végéig tartó kampánycsend.

Lengyelországban a voksolás előtt 90 nappal írta ki az államfő az EP-választást, akkor kezdődött meg hivatalosan a kampány, bár a nem hivatalos kampány több hónapja tart. Tavaly októberben ugyanis helyhatósági választás volt az országban, ősszel pedig parlamenti voksolás lesz, ezek kampányainak sorozatába illeszkedik be a mostani EP-választási kampány.


Olaszországban hivatalosan a voksolás előtt 45 nappal kezdődik a kampány, de a plakátok már korábban megjelentek az utcákon. Horvátországban a hivatalos kampány április 11-én kezdődik és május 24-ig tart, vagyis ott 44 nap a hivatalos kampány ideje. Szlovéniában pedig csak április 26-án kezdődik a hivatalos kampány, miután bejelentették a listákat a pártok, vagyis ott mindössze 30 napos a kampány.

Romániában 28 napos a hivatalos kampány: április 27-én kezdődik és a szavazókörök nyitása előtt 24 órával, május 25-én reggel 7-kor ér véget.

Az egyik legrövidebb EP-kampány Spanyolországban van: mindössze 15 napos, azaz május 10-én kezdődik és május 24-én éjfélig tart, ekkor kezdődik a kampánycsend, amit “az elmélkedés napjának” neveznek.

Franciaországban a hivatalos kampány mindössze 13 nap: a szavazás napját megelőző második hétfőn, május 13-án kezdődik csak, de ezt megelőzte a nem hivatalos kampány, amelyet a pártok a listavezetők megnevezésével már az év elején elkezdtek.

Csehországban nincs hivatalos kampányidőszak, a kampány a választások kiírásával kezdődik és az eredmény kihirdetésével végződik. Németországban sincsenek egységes, szövetségű szintű szabályok, a plakátolást általában a választás előtti hatodik héten lehet elkezdeni, a kampányrendezvényekre azonban ennyi megkötés sincs.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Vidéken a kormánypártok, Budapesten az ellenzék győzött

    Vidéken a kormánypártok, Budapesten az ellenzék győzött

    A főpolgármester-választást az ellenzék közös jelöltje nyerte a vasárnapi önkormányzati választásokon; a fővárosi kerületek többségében ellenzéki, a megyei jogú városok többségében viszont kormánypárti jelöltek győztek, és mind a 19 megyei közgyűlésben a Fidesz-KDNP került többségbe.

  • Ilyen a Google új közlekedési alkalmazása

    Ilyen a Google új közlekedési alkalmazása

    Kevesen vették észre, de egy ideje már Magyarországon is elérhető a Google gyalogos közlekedést segítő funkciója, a Live View. Az okostelefonos alkalmazás az úti cél beírását követően valós környezetbe vetített jelzésekkel mutatja meg a helyes utat.

  • Rekordlóerő

    Rekordlóerő

    Fantasztikus látványt nyújtott Richter Kevin, amikor a Richter Flórián Cirkusz debreceni előadásán elképesztő mutatvánnyal készült megdönteni a Guinness-rekordot.