EUR: 345,78 Ft
CHF: 320,34 Ft
2020. augusztus 07., péntek
Ibolya

Belföld

Hatalmas siker! A világ 100 legismertebb divatcége közé kerülhet a Nanushka

Előadást tartottak a Nanushka divatcég vezetői, köztük az alapító-tervező Sándor Szandra is a közgazdász hallgatóknak.

A közönség megtudhatta, mikor született meg a márka Sándor Szandra fejében, és hogyan lett az álomból valóság. Nemcsak abba avatták be az egyetemistákat, hogyan jut el egy kiemelkedő magyar tehetség képzeletének lenyomata a vásárlókig, hanem arról is beszéltek a vezetőség tagjai, hogyan lett egyedülálló üzleti siker a Nanushka a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. befektetése után – írja az Origo.

A portál beszámolójából kiderül, hogy szerda délután tömött sorokban ültek a hallgatók a Corvinus Egyetemen, ahol a cég vezetői elmondták, hogy szeretnének egy alternatív karrierutat, pályát megmutatni a fiataloknak.

Nagyon szeretnénk azt, hogy a Nanushka példáján keresztül meggyőződjetek ti is arról, hogy kellő tudással, szorgalommal, akarattal, önbizalommal lehetséges Magyarországról is globálisan meghatározó vállalkozást építeni”– magyarázta Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa.


Azt is elárulták, hogy a nemzetközi divatpiac, amire végre kiléphetett egy magyar márka, majdnem akkora, mint az olajipar. 200 milliárd dolláros éves kereskedelmi forgalommal rendelkezik, és minden évben folyamatosan nő. Az úgynevezett megengedhető luxuskategória, amelyben a Nanushka is megtalálta a helyét, még erőteljesebb növekedésnek indult a globális divatiparon belül.

Kovács Máté operatív igazgató arról beszélt, kevés olyan márka van, amely nyereséget tud termelni a hatalmas piacon. Tavaly 20 divatcég érte el a teljes piac nyereségének 97 százalékát. A divat világában csak úgy lehet sikert elérni, ha a magyar vállalkozás évről évre legyőzi a nemzetközi konkurenciát – írja a portál.


A lap összesítéséből kiderül, Nanushka ruháit ma 40 országban forgalmazzák, webshopjából pedig több mint 100 országba szállít közvetlenül. Tavaly egy ideiglenes, úgynevezett pop-up üzletet nyitott Los Angelesben, az őszi-téli kollekciójával pedig hatalmas sikert aratott a New York Fashion Weeken. A 2005-ben alapított, ígéretesen induló cég 2018-ban már nyereséggel zárt.

Két év alatt több mint háromszorosára növelte viszonteladói számát. Ma ötször annyi ruhát ad el, mint 2016-ban, bevételét pedig megtízszerezte, amióta a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. EXIM Növekedési alapja befektetett a vállalkozásba. 

Az Origo kiemeli, bár korábban is volt befektetője Nanushkának, az után lett igazán sikeres, hogy új befektetőként a GB & Partners fantáziát látott a márkában. Nemcsak tőkével, hanem kontrollingban és tervezésben is segítette a vállalkozást.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek