2019. május 21., kedd
Konstantin

Belföld

Pótlóbuszok járnak Debrecen és Balmazújváros

A Debrecen-Füzesabony (108-as) vasútvonalon május 2-től várhatóan december 14-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok, illetve Balmazújváros és a megyeszékhely között pótlóbuszok szállítják az utasokat – közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.

Közleményük szerint a vasúti személyszállítás mintegy 8 hónapos autóbusszal történő helyettesítése a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztésével összefüggő kavics- és kőszállítások miatt szükséges. A térség fejlesztésének köszönhetően – ott épül fel a BMW debreceni autógyára is – sok ezer új munkahely létesül.


A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz a macsi megállóhely teljes vágánykapacitását igénybe veszi. A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvartól mentesül a közúthálózat.

A munkálatokat régészeti feltárások előzték meg, amelyek sikeres lezárását követően májustól megkezdődhet a szállítás.


Azt írják, a tervezett munkák idején – a stabil menetrend és a kiszámítható csatlakozás biztosítása érdekében – a vonatpótló buszok menetideje Debrecen és Balmazújváros között csak minimálisan változik a vonatokéhoz képest, a kényelmes átszállásra tíz perc áll majd rendelkezésre. A pótlóbuszok szolgáltatási színvonala megfelel, esetenként jobb a vonalon közlekedő vonatokénál. A pótlás során kerekesszékkel való utazásra is lesz lehetőség, ehhez – az eddigi gyakorlatnak megfelelően – legalább 48 órával előbb értesíteni kell a vasúttársaságot.

Macs állomáson napi három teherszállító vonatról történő rakodás miatt nincs lehetőség a személyszállító vonatok közlekedésére. Az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közúti szállításhoz képest. A fuvarozás folyamatának megtervezése során a szakemberek a környezetet leginkább kímélő megoldást keresték, ilyen szempontból a rendkívüli mennyiségű anyag mozgatásához nincs más alternatíva, mint a vasúti szállítás.

A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák ugyanis 150 kilométerre vannak. Onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésére lenne szükség a kő és a kavics célba juttatásához. Ezek a járművek együttesen 5 tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének. Továbbá óriási mértékű terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára a nagy forgalom, az utak nagymértékű romlása, valamint a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is jó eséllyel növekedne.

A MÁV közleménye szerint az észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztésének része az is, hogy az érintett 108-as vasúti vonalat villamosítják. A beruházás teljes befejezése után az utasok sokkal korszerűbb vasúti szolgáltatást vehetnek majd igénybe Debrecen és Balmazújváros között.

Kapcsolódó Cikkek

  • A nap képe: Sárverseny

    A nap képe: Sárverseny

    Az évente megrendezett Maldon Mud Race jótékonysági esemény versenyzői Essex-ben, a Blackwater folyó sáros partján mászva versenyeznek egymással és ezzel különböző jótékony célokra gyűjtenek pénzt.

  • A családban a jövő, nem a migrációban

    A családban a jövő, nem a migrációban

    Május 26-án sorsdöntő választást rendeznek Magyarországon. A tét nagy, ugyanis azt kell eldöntenünk, hogy a keresztény kultúránk megőrzése mellett tesszük le a voksunk, vagy a bevándorlást támogatjuk.

  • Orbán Viktor: Identitásunk megvédése Európa jövője

    Orbán Viktor: Identitásunk megvédése Európa jövője

    Magyarország a sorozatos európai válságok után azt a következtetést vonta le, hogy meg kell őrizni az identitást, meg kell védeni a biztonságot, és tovább kell erősíteni a versenyképességet – mondta Orbán Viktor miniszterelnök a ZalaZone zalaegerszegi járműipari tesztpálya első ütemének átadásán.

  • Nyomoznak a jobbikos aláírások miatt

    Nyomoznak a jobbikos aláírások miatt

    Nyomozást rendelt el a BRFK a Jobbik EP-választási ajánlóívein szereplő valótlan aláírások miatt – közölte a Magyar Nemzet. A lap információi szerint az ügyben feljelentést tett, korábbi jobikos Bertók Márton már ki is hallgatták az ügyben.