2019. június 16., vasárnap
Jusztin

Külföld

276 millió dollárra perli a Boeingot egy francia nő férje halála miatt

Legkevesebb 276 millió dollár (80 milliárd forint) kártérítésre perli a Boeing repülőgépgyártó vállalatot egy francia nő, akinek férje az Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 típusú gépének március 10-én történt katasztrófájában vesztette életét – közölte Nomaan Husain, a felperes amerikai ügyvédje kedden Párizsban.

A szerencsétlenségben összesen 157-en vesztették életüket.


A kereset szerint a Boeing nem tett eleget tájékoztatási kötelezettségének azáltal, hogy a pilótákkal nem ismertette megfelelően annak a szoftvernek a veszélyeit, amely a Boeing 737 MAX 8-as gépeken az átesést hivatott megelőzni, s az Ethiopian Airlines balesetet szenvedett járatán az állásszöget jelző érzékelő hibája miatt folyamatosan lefelé vitte a gép orrát.

“A vállalati mohóság újfent előrébb helyezte a hasznot a biztonságnál tragikus következményekkel az emberek számára” – olvasható Husain írásbeli közleményében. Hozzátette: kiderítették, hogy a Boeing egyetlen érzékelő műszerre hagyatkozott, amelyet korábban több mint kétszáz incidensről készült jegyzőkönyvben kifogásoltak az amerikai szövetségi légiforgalmi hatóságnál (FAA).


Husain párizsi sajtótájékoztatóján kijelentette, hogy ügyfele, Nadege Dubois-Seex 276 millió dollár kártérítést követel.

A Boeing a múlt héten jelentette be, hogy elvégezte az úgynevezett átesésvédelmi rendszer (MCAS) frissítését a Boeing 737 MAX gépeken, illetve egy ezzel kapcsolatos kiképzési terven dolgozik a pilóták számára.

A Boeing MAX típusú gépeket márciusban kivonták a forgalomból a világ sok országában, beleértve az Egyesült Államokat is.

A géptípusok kivonására azt követően került sor, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe alig öt hónappal azután, hogy balesetet szenvedett az indonéziai Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. A utóbbi katasztrófában 189 ember vesztette életét. Kiderült: ezeken a géptípusokon komoly szoftverhibák voltak, amelyeket ráadásul a pilóták korábban már többször is jeleztek a Boeing vezetőinek. A vizsgálatok során felmerült az FAA felelőssége is, hiszen a légügyi hatóság engedélyezte e gépek repülését.

Kapcsolódó Cikkek