EUR: 330,90 Ft
CHF: 301,09 Ft
2019. október 20., vasárnap
Vendel

Külföld

Döntően a pilóták hibája okozta a Superjet balesetét Moszkvában

Döntően a pilóták hibái okozták az Aeroflot légitársaság Szuhoj Superjet 100-as típusú utasszállítójának május 5-i balesetét Moszkva seremetyjevói repülőterén – írta szakértői véleményekre hivatkozva szerdán a Kommerszant című orosz gazdasági napilap.

A SU 1492-es járat repülését rekonstruáló szakértői vizsgálat a lap szerint megállapította, hogy mintegy 15 perccel a felszállás után a gép orrába villám csapott. Ekkor működésbe lépett az SSJ-100-as villámvédelme, amely bekapcsolta a vészhelyzeti áramellátást. Bekapcsolódott a Direct Mode kézi vezérlési üzemmód, amikor az automatika már nem biztosítja a pilótákat és nem korrigálja a hibáikat.


A Kommerszantot úgy tájékoztatták, hogy a gépben keletkezett műszaki hiba nem volt végzetes, a pilótáknak ilyen esetben az üzemeltetési kézikönyv utasításai szerint nem kell haladéktalanul leszállniuk, az csak javaslatok között szerepel, hogy siessenek simán letenni a gépet. Ilyen típusú rendkívüli helyzetben nem kötelező vészjelzést leadni, ez csak a Mayday! segítségkérés leadása esetén kötelező, amit a legénység nem tett meg, ezért nem várták az utasszállítót tűzoltóautók a leszállópályánál.

Az SSJ-100-as két pilótájának, Gyenyisz Jevdokimovnak és Makszim Kuznyecovnak csak másodszorra sikerült a szabályozás minden követelményének megfelelően ráfordulnia a leszállópályára, de a lekapcsolt robotpilótával és tolóerő-automatával haladó gép túlrepült az ideális kerékletételi ponton. Emiatt, a szakértők feltételezése szerint, a pilóták megpróbálták a gépet a hajtóművek hirtelen felpörgetésével és az orr leengedésével “rászorítani” a pályára, ami katasztrófához vezetett.


A lap informátorai szerint az utasszállító másodszori pályához ütődésekor a gépre és az utasokra mintegy 5 G túlterhelés nehezedett, holott az SSJ-100-as megengedett maximális túlterhelése legfeljebb 3,75 G lehet. Ennek következtében a hátsó fotóművek konzoljai átütötték az üzemanyagtartályokat, ami miatt az utasszállító lángba borult. A pilótáknak már az első elpattanáskor vészfelszállásba kellett volna kezdeniük.

A Kommerszant úgy értesült, hogy a katasztrófa kibontakozásának menetét a vizsgálat már rekonstruálta, már csak a személyes felelősség megállapítása van hátra.

Az Aeroflot Moszkvából Murmanszkba tartó járata május 5-én este villámcsapás miatt visszatért a seremetyjevói repülőtérre és leszállás közben kigyulladt. A 78 főnyi utas és személyzet közül 41 ember életét vesztette.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Százezrek tüntettek Rómában a bevándorláspárti, új olasz kormány ellen 

    Százezrek tüntettek Rómában a bevándorláspárti, új olasz kormány ellen 

    Ahogy a magyarországi békemenetre, úgy a Matteo Salvini által meghirdetett Olasz büszkeség napjára is az ország minden szegletéből tízezrek érkeztek az olasz fővárosba, hogy a Giuseppe Conte vezette baloldali olasz kormány, illetve annak migránsbarát intézkedései ellen tüntessenek – számol be a Magyar Nemzet.

  • Új alapokra helyeződhet Magyarország és az IMF kapcsolata

    Új alapokra helyeződhet Magyarország és az IMF kapcsolata

    Új alapokra helyeződhet Magyarország és a Nemzetközi Valutaalap (IMF) kapcsolata a magyar gazdaság fejlődésének köszönhetően – jelentette ki Varga Mihály pénzügyminiszter Washingtonban, miután találkozott Krisztalina Georgievával, az IMF új vezérigazgatójával.

  • Megtörtént az első női űrséta!

    Megtörtént az első női űrséta!

    Először hajtott végre űrsétát kizárólag női űrhajóscsapat pénteken. Jessica Meir és Christina Koch, a Nemzetközi Űrállomás (ISS) két amerikai űrhajósa a csaknem hét órásra nyúlt pénteki űrsétán az állomás akkumulátorait cserélte ki.