EUR: 322,36 Ft
CHF: 287,95 Ft
2019. június 16., vasárnap
Jusztin

Belföld

Dunai hajókatasztrófa: Négynél több holttestet találtak

A hétvégén több holttestet kifogtak a Duna Ercsi alatti szakaszán, értesült a Magyar Nemzet magyar lap több, egymástól független forrásból. A holttestek azonosítása jelenleg is tart, így azt még nem lehet kijelenteni, hogy a múlt hét szerdán tragédiát szenvedett Hableány hajó eltűnt dél-koreai utasai vagy magyar személyzete közül találtak-e meg valakiket  – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.

A Margit-sziget alatt, a tragédia helyszínén reggel, napkelte óta tartanak az esetleges merülésre való előkészületek. A jelenlévő magyar, osztrák és dél-koreai mentőcsapatok közül csak utóbbiak fontolgatják, hogy a még mindig életveszélyesen hömpölygő Dunába merülnek. Egyelőre azonban a merülésre használatos ponton fix rögzítése is komoly nehézségeket okoz, így a 37 fős speciális távol-keleti egység parancsnoka még nem adta ki a parancsot a merülésre.


A parancsnok egyébként ezekben a percekben a Dél-Koreából érkezett mintegy száz újságírót tájékoztatja a margitszigeti operatív irányítási ponton a jelenlegi helyzetről és a tervezett lépésekről. A dél-koreai újságírók feszült kérdéseiből is látszik, hogy mekkora nyomás helyeződik a honfitársaik tragédiája nyomán Budapestre érkezett katonai mentőkre.

Lapértesülés szerint, az ár bár folyamatosan csökken, de a sebességét és a magával hozó uszadék mennyiséget folyamatosan mérik, és az eredmények tükrében hozhatnak arról döntést, hogy a nap folyamán lemerülnek-e a Hableány roncsaihoz. Értesülések szerint elsüllyedése óta a roncsok folyamatosan mozognak az árban, eddig mintegy egy méternyit elcsúszva déli irányban, ám ez csak a tervezett akció további veszélyeire hívja fel a figyelmet.


TEK: Már csak a Clark Ádám darut várják a baleset helyszínére

Már csak a 200 tonna emelésére képes Clark Ádám darut várják a dunai hajóbaleset helyszínére a mentés vezetői – közölte a mentés koordinálásával megbízott Terrorelhárítási Központ főigazgatója hétfői budapesti sajtótájékoztatóján.

Hajdu János elmondta, hogy az eszköz várhatóan csak néhány nap múlva érkezik a Margit hídnál múlt szerdán történt baleset helyszínére, mert a Duna magas vízállása miatt a daru nem fér át a hidak alatt.

Hozzátette, hétfőn az áramlás sebességének várható csökkenése miatt a búvárok már “érdemi mozgásra” is képesek lehetnek a víz alatt, illetve közös koreai-magyar merülésekre is sor kerülhet.

Ismertetése szerint a Hableány 1949-ben épült, a hajó 27,2 méter hosszú, 4,8 méter széles és 5,2 méter magas, a súlya 50 tonna. A Duna átlagos vízállása 517 centiméter, a balesetkor 501 centiméter volt, a hajó 9 méteres mélységben fekszik. A folyó szélessége a baleset helyszínén 453 méter, a másodpercenkénti vízhozam 5 ezer köbméter, a sodrás sebessége pedig rendkívül nagy, 4 méter másodpercenként, továbbá a 12-15 Celsius fokos vízben a látótávolság gyakorlatilag nulla centiméter – ismertette a körülményeket a főigazgató.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek