EUR: 324,35 Ft
CHF: 292,01 Ft
2019. június 24., hétfő
Iván

Belföld

Valószínű, hogy nem is az ukrán kapitány vezette a Vikinget a Hableánynak

Egy­más kö­zött tény­ként ke­ze­lik a dunai ha­jó­sok, hogy a Vi­king Sigyn szál­lo­da­ha­jót a bal­eset pil­la­na­tá­ban nem a 64 éves ukrán Jurij C. ve­zette. A Ri­post több ha­jós­sal is be­szélt, akik azt mond­ják: a szál­lo­da­ha­jó­kon be­vett gya­kor­lat, hogy az első ka­pi­tány este a ven­dé­gek­kel fog­lal­ko­zik, és a fi­a­tal, ta­pasz­ta­lat­la­nabb má­sod­ka­pi­tányra bízza a hajót. A bal­hét vi­szont neki kell el­vin­nie, fo­gal­maz­tak for­rá­sa­ink – írja a Ripost.

A lap úgy tudja, többen is, akik évek óta a Dunát járják arról beszélnek, hogy elképzelhetetlen, hogy tapasztalt öreg hajós elkövesse azokat az elemi hibákat, amiket a Hableányt múlt szerdán letaroló Viking Sigyn vezetője elkövetett.


„A Duna alattomos, tele örvénnyel, váratlan hullámzással, különösen, ha magas a vízállás”mondta a Ripostnak egy matróz, aki negyedszázada járja a folyót.

„Ráadásul az utóbbi időben nagyon megnőtt a forgalom. Különösen a nagy szállodahajók jelentenek veszélyt a kis sétahajókra. Éppen ezért régóta nehezményezzük azt a gyakorlatot, hogy a szállodahajók tapasztalt kapitányai gyakran inkább a vendégekkel foglalkoznak, és tapasztalatlanabb kollégáikra hagyják a hajó vezetését, különösen akkor, amikor már kint vannak a nyílt vízen, és várhatóan nincs szükség nagyobb manőverekre. Biztosra vesszük, hogy most is ez történt” – vélekedik egy kishajókat vezető kapitány.


/Fotó: MTI/Bruzák Noémi

„A Viking Sigyn nem adott le jelet, hogy előzni akar, nem kommunikált rádión, nem vette észre a Hableányt. Egy nagyhajó tapasztalt kapitánya biztos, hogy nem követ el ilyen hibákat. A felelősséget viszont neki kell vállalnia. A büntetőjoghoz nem értek, de hajós körökben ez egyértelmű, az első kapitány felel mindenért.” – mondták.

Több dunai hajós arra panaszkodott, hogy a Viking River Cruises hajósai udvariatlanok, a fiatalabb kapitányaik hadilábon állnak a nyelvtudással, ezért egy angolból, németből és oroszból álló kevert nyelvezeten beszélnek, amit sokszor nem ért a többi hajós. A rádiócsatornákon rendre megfeledkeznek arról, hogy informálják a vízi közlekedés résztvevőit a mozgásukról – írja a lap.

„Az is baj, hogy mindig csúszásban vannak, mert a menetrendjük nagyon szoros Úgy tudom, a baleset napján is egy órával később futottak ki a kikötőből, mint a menetrendben szerepelt, és ezt akarták behozni.” – mondta egy harmadik hajós. 

A hajozas.hu portálon többen védelmükbe veszik az ukrán kapitányt. Ott is azt írják, hogy a hajót nem ő vezette. Egy volt kollégája, aki öt éven át dolgozott vele, állítja: Jurij C. rendkívül képzett és gyakorlott kapitány, lehetetlen, hogy olyan alapvető hibákat vétsen, amik az eddigi híradásokban megjelentek.

A rendőrség azonban csak az ukrán kapitányt gyanúsítja. A hajósok szerint ez azért lehetséges, mert a kapitánynak a hajós becsületkódex szerint „el kell vinnie a balhét”.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • A Suzuki már harmadik éve uralja a hazai újautóeladásokat

    A Suzuki már harmadik éve uralja a hazai újautóeladásokat

    A Magyar Suzuki Zrt. immár harmadik éve uralja a hazai újautóeladásokat. A vállalat magabiztos 14,12 százalékos részesedéssel vezeti a hazai autópiacot. 19 292 új Suzuki személyautót regisztráltak tavaly Magyarországon, 27%-kal többet, mint az azt megelőző évben, 58 százalék – 11 127 db – az Esztergomban gyártott közönségkedvenc Vitara volt.

  • Minden eddiginél nagyobb területen irtják a szúnyogokat

    Minden eddiginél nagyobb területen irtják a szúnyogokat

    Minden eddiginél nagyobb területen, 471 településen és nyolc budapesti kerületben, összesen 130 ezer hektáron irtják a szúnyogokat a héten – tájékoztatta a szúnyoggyérítési program végrehajtásáért felelős Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) szóvivője hétfőn az MTI-t.