2019. augusztus 23., péntek
Bence

Életmód

Élelmiszerekkel is bevihető a magnézium

Élelmiszerekkel is bevihető a szervezetbe a megfelelő magnéziummennyiség – közölte Miháldy Kinga dietetikus kedden az M1 aktuális csatornán. Mint mondta, a zöld zöldségek és az olajos magvak sok magnéziumot tartalmaznak, de utóbbiak magas energiatartalma miatt nem ajánlott, hogy csak azokkal juttassuk be a magnéziumot a szervezetbe.

Igazi magnéziumbomba – Profimedia, Alexandre Jacques

 

– Helyette a zöldségek és magvak elegye ajánlott, ami igazi magnéziumbombaként szolgál – tette hozzá. – A magnéziumhiány fejfájást, fáradékonyságot, székrekedést és izomgörcsöt okozhat. Az ajánlott napi mennyiség 300–375 milligramm, sportolóknak és várandósoknak viszont 400 milligrammnál többre van szükségük – ismertette a dietetikus. A klorofilban bővelkedő leveles, zöld növényekben (pl. paraj), valamint a tökmagban, mandulában, dióban, mákban, mogyoróban, müzliben, szezámmagban, tejtermékekben (sajtban, túróban, tejben), kagylóban,  mazsolában lelhető fel nagyobb mennyiségben magnézium, de az eper, a füge és a szeder is tartalmazza ezt azt az ásványi anyagot. A csúcsgyümölcs azonban a banán: együnk meg mindennap egy banánt, amely 32 milligramm magnéziumot, ezenfelül pedig sok C-vitamint és rostokat is tartalmaz.


Kapcsolódó Cikkek

  • Ismét lesz Sajtfesztivál

    Ismét lesz Sajtfesztivál

    Valóságos sajtmennyországban érezhetik magukat azok, akik 2019. október 19-én ellátogatnak a II. SZEGA Nemzetek Sajtfesztiváljára: a világ 25 országából több mint 400 féle sajtot, valamint kiváló borokat kóstolhatnak, megismerkedhetnek a hazai sajtmanufaktúrák termékeivel, valamint színes gasztronómiai és szórakoztató programokban vehetnek részt.

  • A hely, ahol a pszichológia és az ünnep összeér

    A hely, ahol a pszichológia és az ünnep összeér

    A lélek gyógyulásához nem feltétlenül a terápia az egyetlen megoldás– állítja Gilányi Attila, aki saját bőrén tapasztalta, hogy egy intenzív, egy-két napos program is segíthet teljességgel átértékelni az életünket.

  • Krúdy Gyula és a tojásos burgonyapüré

    Krúdy Gyula és a tojásos burgonyapüré

    Krúdy Gyula író a budai kakaspecsenye mellé ajánlja köretként a tojásos burgonyapürét, ami a gyerekek egyik kedvenc étele lehet, mert könnyű, ízletes, és ami a legfontosabb: krumpliból van!