2019. augusztus 19., hétfő
Huba

Életmód

Hadat üzennek a zaklatás minden formájának

A közösségi bulling, vagyis a bántalmazás a Z generáció számára az egyik legnehezebben kezelhető és feldolgozható probléma.  A Sprite az Oltsd a szomjad! Ne engem! kampánnyal hadat üzen a gúnyolódás és zaklatás minden formájának.

A kampányindítón Magyar Barbi youtuber, akinek több százezres követőtábora van, és Csalár Bence  influenszer meséltek arról, hogy ők hogyan dolgozták fel, amikor bántalmazott helyzetbe kerültek, és milyen tanácsot adnak a hozzájuk forduló kortársaiknak.


Az 1995–2010 között születettek hétköznapjaiban a közösségi média hatalmas szerepet játszik. Ott mindenki tökéletesnek látszik, viszont ugyanitt a legkönnyebb beszólni másoknak. Hatalmas a megfelelési kényszer, és ezt nehéz feldogozni. Az SOS Gyermekfalvak kutatási adatai szerint minden negyedik-ötödik magyar fiatal elégedetlen magával, majdnem minden második tinédzser szeretne soványabb vagy sportosabb lenni, minden harmadik pedig okosabb vagy szebb.  Magyar Barbi 12 évesen indította el YouTube-csatornáját. A  most 18 éves lány videóiban szívesen beszél a plus size problémákról, és arról, hogyan éli ezeket meg.

– Kiskoromban gyakran jöttem haza az iskolából sírva, mert megbántottak, vagy valaki beszólt, hogy milyen kövér vagyok – mesélte Barbi, aki cukrászként dolgozik egy Michelin-csillagos étteremben. Gyakran posztol csodás tortáiról, de a kedves kommentek között van olyan is, hogy „na, ezért vagy ilyen dagadt”. A lány stabil önképpel, ma már tudatosan törli ezeket, és igyekszik megértetni a hasonló cipőben járókkal, hogy hagyják figyelmen kívül a beszólásokat. Csalár Bence közel tíz éve foglalkozik divatújságírással, stylistokat oktat kortárs divatra, saját kollekciót is tervezett.


– Kiskoromban gyakran bántottak az öltözködésem miatt, és  a mai napig kapok beszólásokat az extravagáns stílusomra. Én a párbeszéd híve vagyok, gyakran beszélgetek az engem cikizőkkel, beszólogatókkal, akik többnyire a végén már nem ülnek olyan magas lovon.

A Sprite kampánya az „Oltsd a szomjad! Ne engem!” szlogennel, és a #iloveyouhater hashtag használatával arra
buzdít, hogy a gyűlölködőknek szeretettel vágjunk vissza és azt kéri, hogy aki úgy érzi, őt is érinti a téma, posztolja egy képét az #iloveyouhater hashtag használatával.

Kapcsolódó Cikkek

  • Konyhai trükkök kolisoknak

    Konyhai trükkök kolisoknak

    A főiskolások és az egyetemisták  ősztől azzal szembesülnek, hogy már nem anyu főzi a vacsorát. Néhány alapötlet azonban megmenthet az előre csomagolt műanyag ételek monotonitásától és a pénztárca szivattyúzó pizzarendeléstől.

  • 800 milliót fordít a kormány tehetséggondozásra

    800 milliót fordít a kormány tehetséggondozásra

    Több mint 848 millió forintra pályázhatnak szeptember 6-ig a hazai és határon túli köznevelési intézmények, alapítványok, közalapítványok, nonprofit gazdasági társaságok, egyházi és civil szervezetek a Nemzeti Tehetség Program keretében.

  • Hőségben különösen figyeljenek a szívbetegek

    Hőségben különösen figyeljenek a szívbetegek

    Az utóbbi rekordmeleg napok megviselik a szervezetet, különösen a szívbetegekét és alvási nehézségekkel küzdőkét. A hőség viszont az egészségesekre is veszélyt jelenthet, olyan tünetek jelentkezhetnek vezetés közben…