EUR: 325,73 Ft
CHF: 299,19 Ft
2019. augusztus 19., hétfő
Huba

Belföld

Hogyan sportoljunk a nyári melegben?

Noha a kánikula megterheli a szervezetet, az edzés a legforróbb nyári hónapokban is biztonságosan kivitelezhető. Azonban nem árt figyelembe venni néhány tényezőt, amire fokozottan figyelnünk kell ebben az évszakban. A legfontosabb a megfelelő folyadékpótlás!

Mudra Ágnes személyi edző többszörös magyar és német bajnok, világbajnoki ezüstérmes bodyfitness-versenyző ad tanácsokat, hogy még mire érdemes odafigyelni ebben az időszakban.


Mire ügyeljünk sportolás közben ebben a nagy melegben?

Az általános szabály itt is igaz, hogy 12.00 és 15.00 óra között a lehető legkevesebbet tartózkodjunk a napon. Illetve mivel a legtöbb sport fizikai megterhelést jelent a szervezetnek, amelynek elengedhetetlen következménye a folyadékvesztés, nyáron ez fokozottan igaz. Folyamatosan pótolnunk kell, hiszen a sport mellé, a meleg is társul mint tényező, ami felerősíti az izzadást.


Milyen edzésformát válasszunk nyáron?

Bármilyen szabadtéri, vízi sportot, amiben örömünket leljük, és kihívást találunk benne. Viszont érdemes a reggeli vagy az esti órákra időzíteni az edzéseket, hogy elkerüljük a hőséget. Fontos a rendszeresség, a jó öltözék, a folyadékpótlás, és ha társaságban tudjuk végezni, az megkönnyítheti a tevékenységet, illetve összekovácsolhatja a barátokat, családtagokat.

Mennyi és milyen folyadékot fogyasszunk?

Rettentő fontos a folyadékpótlás, különösen a kültéri sportok esetében. 30-60 perces edzéseknél tökéletesen megfelel a víz, akár a csapvíz is, ami kiváló minőségű. Viszont egy óra után már érdemes valamilyen izotóniás italt fogyasztani, hogy pótoljuk az izzadsággal elvesztett folyadékot és az elektrolitokat.

Miért fontos, hogy a szervezetünk vízháztartását karban tartsuk?

Szervezetünk 60-70 százaléka víz, így annak normális működéséhez elengedhetetlen annak folyamatos pótlása. A vérkeringéshez, a vérnyomáshoz, a vér összetételéhez a tápanyagok felszívódásához, a salakanyagok szállításához, a belső hőmérséklet fenntartásához elengedhetetlen a folyamatos pótlása.

Mit kerüljünk a hőségben?

Fontos szem előtt tartani, hogy a sport már önmagában megterhelést jelent a szervezetnek, ha pedig ezt nyáron, a szabadban végezzük, az még fokozottabb igénybevételt jelent. Így aki eddig nem sportolt, az ne nyáron a 35 fokban kezdjen el kocogni. Legyünk tisztában saját szervezetünk korlátaival.

Mit okozhat a vízhiány?

Itt fontos megemlíteni, hogy ha csak akkor iszunk, amikor szomjasok vagyunk, akkor az már késő, hiszen a szomjúságérzet már a szervezet vészjelzése, hogy elindult a kiszáradás. Ami azzal jár, hogy a vér besűrűsödik, kevesebb oxigén jut minden egyes szervbe. Tünetei lehetnek a szájszárazság, fejfájás, szédülés, sötétebb színű vizelet és száraz bőr.

Mit együnk ebben az időszakban?

Minden, ami friss és idényjellegű zöldség, gyümölcs. Kerüljük a nehéz zsíros ételeket, helyette inkább könnyű szárnyas- vagy halételeket fogyasszunk. Rengeteg folyadékot igyunk, de ne alkoholt, cukros, koffeintartalmú italokat, hanem vizet vagy gyümölcs- és zöldségleveket.

Kapcsolódó Cikkek

  • Orbán Viktor: Auf Wiedersehen

    Orbán Viktor: Auf Wiedersehen

    Orbán Viktor újabb bejegyzést tett közzé közösségi oldalán. Mint ismert, a Páneurópai Piknik 30. évfordulója alkalmából sajtótájékoztatót tartott Orbán Viktor és Angela Merkel, miután Sopronban ökumenikus istentisztelettel emlékeztek meg az eseményről.

  • Merkel: Köszönet Magyarországnak

    Merkel: Köszönet Magyarországnak

    Köszönetét fejezte ki Magyarországnak a német egység megteremtésében játszott szerepéért a német kancellár a soproni evangélikus templomban tartott hétfői, a harminc évvel ezelőtti Páneurópai Piknik évfordulója alkalmából tartott istentiszteleten.