EUR: 356,31 Ft
CHF: 336,29 Ft
2020. március 28., szombat
Gedeon, Johanna

Belföld

Kész az 1-es villamos meghosszabbítása

A tervezett időpontban sikerült befejezni a munkálatokat az 1-es villamosvonal meghosszabbítása során. A 2017 novemberében indult vonalmeghosszabbításnak köszönhetően Kelenföld vasútállomás végállomásnál létrejött az összeköttetés az 1-es villamos, a vasút, a helyközi buszjáratok, a fővárosi kelenföldi buszjáratok, az M4-es metró és a budai fonódó hálózat 19-es és 49-es villamosjárata között.

A vonal meghosszabbítása által az Etele téri csomópont hatékonyan összekapcsolódik Kelenfölddel és Dél-Pesttel, így gyorsabb eljutási lehetőséget biztosít a város ezen részei felé, illetve a környéken lakóknak a belváros felé.


– A kelenföldi vasútállomásig történő meghosszabbítás célja az volt, hogy az Etele téren létrejöjjön az összeköttetés az 1-es villamos, a vasútállomás, a helyközi buszjáratok, a 4-es metró és a budai fonódó villamoshálózat 19-es, valamint 49-es járata között – közölte Tarlós István.

Hozzátette, az új, Etele úton húzódó szakaszt, amely teljes hosszán akadálymentesen megközelíthető, végig füvesítették, ami nemcsak esztétikai, de zajcsökkentési szempontból is fontos. Az új vágányok az Etele úton középen vezetnek, ezt követően balra kanyarodnak a Somogyi útra, így érve el az új, Etele téri végállomást.


– Az 1-es villamos a nagykörúti vonal után Budapest második legforgalmasabb villamosvonala, munkanapokon több mint 153 ezer felszállóval. A vonalhossz a meghosszabbítással a korábbi 16,5 kilométerről több mint 18 kilométerre nőtt – mondta Tarlós.

A CAF várhatóan év végéig szállítja le a hosszabb vonal kiszolgálásához szükséges öt új, 56 méter hosszú szerelvényt, ezzel hétköznap csúcsidőben is jelentősen javítják a fővárosban közlekedő alacsony padlós, korszerű szerelvények arányát.

A projekt megvalósítását az Európai Unió a Kohéziós Alapból nyolcmilliárd forinttal támogatja. A beruházás kivitelezési költsége nettó 8,656 milliárd forint.

 

 Az összes fővárosi földutat leaszfaltozzák

A tervek szerint négy éven belül az összes budapesti belterületi földutat leaszfaltozzák – mondta Tarlós István főpolgármester. A program első körében 13 kerület pályázott eredményesen, és így 181 földutat 41-42 kilométer hosszúságban látnak el szilárd burkolattal. A program a fideszes kerületi polgármesterek kezdeményezésére, az ő támogatásukkal, kormányzati finanszírozással indult el.

– A támogatást elnyert 13 kerület közül négy ellenzéki vezetésű, vagyis majdnem minden ellenzéki kerület kapott támogatást – mondta Tarlós.

 

Klimatizált lesz a 3-as metró

Kézzelfogható közelségbe került a 3-as metró klimatizálása, mivel a jelenlegi vezetés egy hete újabb hatmilliárd forintot szerzett vissza a fővárosnak, peres úton, ennek alapján a BKV már felvette a kapcsolatot egy speciális klímagyártó céggel a 3-as szerelvények klimatizálása érdekében. A főpolgármester jóval korábban is utalt erre a lehetőségre, ami most végre  megvalósulni látszik.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek