2019. augusztus 19., hétfő
Huba

Belföld

Közteresek vigyáznak a budapesti biciklisekre

Komoly javulást hozhat a budapesti kerékpáros közlekedésben a fővárosi önkormányzat és a Magyar Kerékpárosklub (MK) szoros együttműködése a bringások biztonsága érdekében. Kürti Gábor, a kerékpárosklub elnöke szerint még legalább egy év kell a problémák rutinszerű kezeléséhez, de már érezhető a pozitív hozzáállás.

A budapesti biciklisek már több mint száz alkalommal kértek telefonon segítséget a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) felügyelőitől a kerékpárutakon szabálytalanul parkoló autósok miatt. Kürti Gábor, az MK elnöke szerint a főváros vezetői mellett Révész Máriusz kormánybiztos közvetítése is segített abban, hogy ma a budapesti biciklisek érdekei jobban érvényesülnek. Az elnök úgy véli, még legalább egy év kell a problémák rutinszerű kezeléséhez, de már érezhető a pozitív hozzáállás.


„A gyakorlatban a változás azzal kezdődött, hogy a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság felajánlotta irányítóközpontja és közterület-felügyelői segítségét a kerékpározást hátráltató úthibák, jelzéskopások, kerékpársávon parkoló autók és egyéb akadályok gyorsabb elhárításában – magyarázta lapunknak Kürti Gábor. Hozzátette: munkacsoportjuk felmérte a kritikus helyszíneket, majd a címeket átadták a FÖRI-nek. – Így tettünk a Bartók Béla út vagy a Múzeum körút esetében is, ahol áruszállító furgonok és vészvillogós autók gyakran akadályozzák a kerékpárforgalmat, veszélyes kitérő manőverre kényszerítve az arra tekerőket – említ konkrét példákat Kürti Gábor. A kerékpárosklub felmérései szerint Budapesten még több tízezer autózó szeretne biciklire ülni, de többségük épp a nagy forgalom veszélyeitől tart.

Ezen a helyzeten változtatna a főváros vezetése, ezért van szükség az utcán az egyenruhások tekintélyére és segítségére is.


„Kiemelten fontos célunk, hogy segítsük a közlekedésben részt vevő pesti kerékpárosok biztonságát, ezért a FÖRI Ügyeleti Irányító Központjában éjjel-nappal várjuk a hívásaikat – mondta Hermann Gábor, a FÖRI szolgálati igazgatóhelyettese. – Kerékpáros járőrszolgálatunk eddig több, mint száz alkalommal intézkedett a balesetveszélyes helyzet megszüntetése, a konfliktushelyzet megelőzése miatt.”

Folyamatban lévő kerékpárút-fejlesztések

Magyarország 9100 kilométer kerékpárúttal rendelkezik, és mintegy 200 milliárd forint hazai és uniós forrásból további 2100 kilométer épül.

– Megkezdődött a Rákos-patak menti kerékpárútvonal fejlesztése, a beruházás mintegy 90 millió forintos európai uniós támogatásból valósul meg. A 24,5 km-es szakaszon 12 hidat is felújítanak vagy építenek.

– 849 millió forintos beruházással 5,61 kilométernyi szakaszt hoznak létre Budapest és Szentendre között. Szentendre déli határában a Dunába ömlő Dera-patak ártéri területe felett pedig egy 36 méter szabad nyílású kerékpároshidat is építenek.

– Pest megye 29 települése nyert el támogatást kerékpárutak építésére, felújítására, összesen 4,2 milliárd forint értékben. A fejlesztések révén kiegészítő tevékenységként zöldterület-építési és -átalakítási munkák is megvalósulnak.

– Többévnyi előkészület után a Balatonalmádi–Balatonlelle közötti szakasszal kezdődött meg a Balatoni Bringakör közel 17 milliárd forintos felújítása, amely a tervek szerint 2021 tavaszáig tart. A 42 kilométer hosszú 14 települést érintő szakasz nettó 670 millió forintba kerül.

Kapcsolódó Cikkek

  • Ideológiai határzárat is jelentett a vasfüggöny

    Ideológiai határzárat is jelentett a vasfüggöny

    Nem csak fizikai, hanem ideológiai határzárat is jelentett a vasfüggöny, amelynek lebontása a Szovjetuniótól való elszakadás első mozzanata volt – mondta Párkányi Eszter, az Alapjogokért Központ elemzője az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában.

  • Több célja is van a migrációpárti erők politikai nyomásgyakorlásának

    Több célja is van a migrációpárti erők politikai nyomásgyakorlásának

    A miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója az M1 aktuális csatorna vasárnap esti műsorában azt mondta, hogy a migrációpárti erők célja egyrészt az olasz kormány nyomás alá helyezése, másrészt az is, hogy az európai országok mihamarabb befogadják és valamifajta automatizmus alapján osszák szét az érkezőket.