EUR: 331,46 Ft
CHF: 301,22 Ft
2019. október 15., kedd
Teréz

Életmód

Hazai csapatnak is szurkolhatunk a retró ralin

Az  aprócska Monacói Hercegség a világ legjelentősebb országai közé tartozik – legalábbis ami a hozzá köthető motorsport eseményeket illeti. A Forma-1 fontos nagydíja mellett a Monacói Automobil Klub szervezi a világbajnokságok lényeges eseményének számító Monte-Carlo Rallyt, és a történelmi járművek részvételével zajló Rallye Monte-Carlo Historique sporteseményt egyaránt – a soron következő alkalommal már a Veterán Garázs Egyesület csapatának részvételével.

Profimedia

A világ leghosszabb ideje létező raliversenye a Monte-Carlo Rally, ahol néhány nappal azután, hogy elül a legmodernebb versenygépek által kavart por, más jellegű verseny kezdődik. Minden év elején a rajongók azért figyelnek Monte-Carlóra, mert elrajtol a Monte-Carlo Historique, ami egy  különleges, exkluzív autóverseny.


A retrók versenye

Az 1988 óta létező versenysorozaton csakis 1955 és 1977 között készült járművek vehetnek részt. Az évjárattal szemben támasztott kritériumokon túl a járműveknek meg kell felelniük egyéb, szigorú elvárásoknak is, ezért csak olyan típusok indulhatnak, amelyek valaha részt vettek „rendes” Monte-Carlo Rallyn is, és még a konkrét gépkocsiknak a FIA, HRCP, illetőleg a FIVA versenyautókkal szemben támasztott követelményeit is teljesíteniük kell. További elvárás lehet még sporteseményen való korábbi részvétel, előny lehet a típus ritkasága, vagy egyéb különleges tulajdonsága.


Egy tavalyi induló

Csillagalakban jönnek

A 2020 telén induló verseny résztvevői – a hagyományoknak megfelelően – csillag alakban közelítik majd meg Monacót, az indulók Athénban, Bad Homburgban, Barcelonában, Glasgow-ban, Milánóban, illetőleg Reimsben kezdik majd meg a nagy túrát, aztán Monacóból további versenyek indulnak, a nagy éjszakai futamig. A résztvevő járműveket elsősorban koruk, másodsorban pedig motorjuk hengerűrtartalma szerint osztályokba sorolják, így mindenki közel egyenlő esélyekkel indulhat.

Ez a Mini Cooper az 1964-es Monte Carlo-rally-n nyert, majd később elindult a Monte Carlo Historique-on Profimedia, Alamy, John Gaffen / Alamy

Seniorok a volán mögött

Az embert és gépet próbáló Monte-Carlo Historique alkalmával a puszta célba érkezés is jelentős bravúrnak számít, egyébként pedig az esemény ékesen demonstrálja az „öreg ember nem vén ember” szólás igazát is. A rendezvényen ugyanis sok egykori versenyző is tiszteletét teszi, esetenként pontosan ugyanolyan járművel, mint amilyennel évtizedekkel korábban a „rendes” Monte-Carlo Rallyn harcolt az elsőségért. Feltűnnek az indulók között a jelenkor nagy versenyzői is, így mára e történelmi futam egyike lett a legjelentősebb technikai sporteseményeknek, egyúttal pedig antik gépkocsikat felvonultató, színpompás kavalkád is.

 

A hazai csapat Porsche-ja

A magyarok

A Monte-Carlo Historique Rallye versenyen 2020 januárjában egy magyar csapat is elindul. A Veterán Garázs Egyesület és a Trimedio csoport. Az Egyesület Porsche 356 oldtimer versenyautóját indítja a Monacói Autóklub raliján, amelyen több mint 300 autó vonul majd fel. A volánnál Tóth Barnabás ül. A csapatoknak 1900 kilométert kell megtenniük 6 nap alatt. A felkészülésről és az állomásokról lapunk is folyamatosan beszámol majd.

Kapcsolódó Cikkek

  • Irány a Vértes és a Gerecse!

    Irány a Vértes és a Gerecse!

    Már nyolc kötettel büszkélkedhet a KidsOasis meseútikönyv-sorozata. Az Utazik a család könyveiben nyolc magyarországi tájegységről, régióról olvashatnak a gyerekek saját nyelvükön, közérthetően, viccesen, kedvesen.

  • Miért fontos a fogszabályozás?

    Miért fontos a fogszabályozás?

    A fogszabályozás célja nem kizárólag a fogak, a fogsor esztétikusabbá tétele, hanem a harapási rendellenességek megszüntetése is, ami a fogak és az állkapocs rendezetlen helyzete miatt is kialakulhat.