EUR: 334,07 Ft
CHF: 304,50 Ft
2019. november 12., kedd
Jónás, Renátó

Életmód

A cyber világ sztárjai

A kamaszodó generáció már egészen más módon kommunikál és szerez tudomást a világ dolgairól. Ennek egyik szinte nélkülözhetetlen eszköze a TikTok nevű applikáció, ahová a tinik feltölthetik videóikat. Bármennyire meglepő, a virtuális generáció szép számmal termeli a maga celebjeit.

Szabyes az elsők között épített karriert a közösségi média erejének köszönhetően

TikTok, influencer, blogger – néhány fogalom, amiről a 30 év felettieknek csak sejtései vannak, míg a tinik abszolút képben vannak. Az interneten gyakorlatilag bárkiből lehet sztár, ha a feltöltött videói megfelelő mennyiségű követőre találnak. Szabyes az elsők között épített karriert a közösségi média erejének köszönhetően. A 27 éves fiatalember éppen 10 évvel ezelőtt kezdte saját szobájában ülve az internetes világ meghódítását. – Egyrészt klassz dolognak tartom, hogy bárkinek lehetősége lehet a semmiből előlépve rajongótábort szerezni, másrészt azonban a tinikre komoly veszélyek is leselkednek a cybertérben – mondta a zenész, influencer. – Néha annyira durva kommenteket képesek írni egymás produkcióihoz, ami egy életre törést okozhat annak, akinek beszólnak.  Fontos, hogy tiszteletben tartsák a fiatalok egymást – véli Szabyest, aki mára már számos videóklipet készített és megjelent az első lemeze is. – Szeretném, ha a fiatalok hinnének magukban, és szeretném, hogy azt is értsék: nem csak a világhálón van élet, fontos a személyes kapcsolatok építése is.


Youtuberek és influencerek

Visztok Fruzsi csatornáját közel félmillióan követik a YouTube-on

A hobbiból önmagukat videózó gyerekek az utóbbi évben árnyalták a marketingpiacot, itthon is  is megjelent az influencer marketing fogalma. Az online véleményvezérek népszerűek a fiatalok  körében, és átvették a „hagyományos” sztárok helyét. A 30 felettiek számára talán nem sokat mond Pamkutya, Szirmai Gergő, JustVidman, TheVR, Radics Peti, Nessaj, Barni, Dancsó Péter, Viszkok Fruzsi és zsozeatya neve, de az Y és Z generáció számára ők jelentik a fősodort.  Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.  

Akinek a posztja másoknak is segít

Magyar Barbi 12 évesen indította el YouTube-csatornáját. A  most 18 éves lány videóiban szívesen beszél a plus size problémákról, és arról, hogyan éli ezeket meg. – Kiskoromban gyakran jöttem haza az iskolából sírva, mert megbántottak, vagy valaki beszólt, hogy milyen kövér vagyok – mesélte Barbi, aki cukrászként dolgozik egy Michelin-csillagos étteremben. Gyakran posztol csodás tortáiról, de a kedves kommentek között van olyan is, hogy „na, ezért vagy ilyen dagadt”. A lány stabil önképpel, ma már tudatosan törli ezeket, és igyekszik megértetni a hasonló cipőben járókkal, hogy hagyják figyelmen kívül a beszólásokat.

Magyar Barbi korosztályának az egyik példaképe (Fotó: Máté Krisztián)

Kapcsolódó Cikkek