EUR: 331,46 Ft
CHF: 301,22 Ft
2019. október 15., kedd
Teréz

Extra

Harry herceg újabb bulvárlapok ellen indított pert

Újabb brit bulvárlapok ellen nyújtott be bírósági keresetet Harry herceg.

A Buckingham-palota péntek esti bejelentése szerint Harry – II. Erzsébet királynő unokája, Károly trónörökös és a néhai Diana hercegnő másodszülött fia – a The Sun című konzervatív, illetve a Daily Mirror című baloldali tömeglap ellen indított pert a londoni felsőbíróságon, azon a címen, hogy ezek a lapok törvénysértő módon feltörték és lehallgatták telefonos hangpostáját.


A News Group Newspapers kiadóvállalat, amely a The Sun és vasárnapi testvérlapja, a The Sun on Sunday mellett a The Times és a The Sunday Times című lapokat is gondozza, péntek este minden további részlet közlése nélkül megerősítette, hogy Harry herceg keresetet nyújtott be ellene.

A másik érintett sajtócég az MGN Ltd., a Daily Mirror, a Sunday Mirror és a The Sunday People tulajdonosa.


Az udvar közleményéből nem derül ki, hogy a keresetben foglalt vád milyen időszakra vonatkozik.

Az évtized elején azonban minden idők legsúlyosabb nagy-britanniai telefonlehallgatási botránya tört ki, amikor kiderült, hogy az egykori legnagyobb olvasottságú vasárnapi brit bulvárlap, a hét évvel ezelőtt éppen a botrány hatására bezárt News of the World – a The Sun on Sunday elődje – sztorivá gyúrható exkluzív értesülések reményében feltörte és lehallgatta egy elrabolt és brutálisan meggyilkolt 13 éves angol kislány, Milly Dowler mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, miközben az akkor már halott gyermeket a rendőrség még nagy erőkkel kereste.

Az egyszerre több szálon elindított nyomozás kiderítette, hogy a telefonlehallgatások hatszáznál több személyt érintettek, köztük a nemzetközi film- és szórakoztatóipar olyan világsztárjait, mint Hugh Grant, Brad Pitt, Angelina Jolie, Jude Law, Charlotte Church és Sienna Miller.

A kiszemelt célpontok között voltak emellett az iraki és az afganisztáni hadszíntéren elesett brit katonák hozzátartozói és a brit királyi család tagjai is.

Nem sokkal később hasonló gyanú merült fel a Mirror-csoport lapjai ellen is.

A BBC udvari forrásai szerint feltételezhető, hogy a Harry herceg által most benyújtott kereset is erre az időszakra nyúlik vissza.

Harry és felesége, Meghan hercegnő a hét elején a Mail on Sunday ellen is pert indított, azon a címen, hogy Meghan egyik levelét, amelyet a hercegnő édesapjának, Thomas Markle-nak írt, a konzervatív vasárnapi bulvárlap tavaly közzétette, megsértve a szerzői jogot és a brit adatvédelmi törvényt.

A keresetben szerepel az is, hogy a Mail on Sunday rendszeresen hamis, lejárató történeteket tesz közzé Meghanról.

A Mail on Sunday elleni kereset benyújtásához mellékelt hosszú és rendkívül éles hangvételű közleményében Harry azzal vádolta a brit sajtó egészét, hogy a lapok ugyanúgy bánnak vele, mint egykor édesanyjával, Diana hercegnővel, aki 1997-ben, lesipuskás fotósoktól üldözve vesztette életét egy párizsi autószerencsétlenségben.

“Leginkább attól félek, hogy a történelem megismétli önmagát. Elvesztettem édesanyámat, és most azt kell látnom, hogy feleségem is ugyanezen befolyásos erők áldozatává válik” – fogalmazott közleményében a herceg, aki szerint egyes lapok rendszeresen mocskolódó, hazugságokat tartalmazó cikkeket tesznek közzé Meghanról.

Az indulatos nyilatkozat nem véletlen, a brit királyi családot ugyanis a mai napig kísérti a Diana hercegnőt szó szerint élete utolsó pillanatáig hisztérikusan üldöző fotóshad nyomasztó emléke.

Diana gépkocsiját végzetes útján is többtucatnyi fotós követte motorkerékpáron, és többen közülük a roncsok között haldokló hercegnőről is közeli felvételeket készítettek.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek