2020. július 15., szerda
Henrik, Roland

Egyéb Veszprém

A porcelánfa és az Auer Fesztivál a kritikák kereszttüzében

Bemutatták a Séd kritikai folyóirat legújabb, 22. számát. A meghívott vendégek a lap két fő témájához kapcsolódó beszélgetéssel vezették fel a megjelent írásokkal kapcsolatos gondolataikat.

Kováts Péter, az Auer fesztivál főszervezője a kritikáról elmondta: aki alkot, az ki van éhezve a visszajelzésekre (fotó: Kovács Bálint)

A klasszikus zene kedvelőit az Auer Fesztivál kritikái vonzhatják leginkább, a közérdeklődés azonban egy másik témára terelődött. Géczi János főszerkesztő elmondta, hogy számukra is teljesen váratlanul alakult központi témává az új lapszámban a herendi szobrok kérdésköre.


A belvárosi turbó körforgalomban helyet kapó herendi porcelánfa egyesek szerint érték, mások úgy gondolják, giccses, idegen dekorációs elem. A Sédben Lovag Zsuzsa bemutatja a sokak számára kevésbé ismert fákhoz fűződő információkat, majd Kulcsár Ágnes reflektál az elmondása szerint számára megdöbbentő, a közösségi médiában uralkodó egységesen elutasító álláspontra.

A Herendi életfát nyár elején helyezték el a Mindszenty-Brusznyai-Mártírok úti körforgalomban. Azóta sokak ellenérzését váltotta ki (fotó: Kovács Bálint, arhcív)

A témával kapcsolatban a főszerkesztő megkérdezte Porga Gyulát, hogyan került a körforgalomba a megosztó porcelánfa. A polgármester elmondta, hogy a korábbi Aréna-körforgalomnál álló herendi porcelánhoz hasonlóan ez is ajándékként érkezett a városba.

Az év utolsó előtti bemutatója az ötödik évfolyamának végéhez közeledő kritikai laphoz méltó, hangulatos beszélgetéssé formálódott a vendégek és a Várgalériába érkezett érdeklődők között.

Kapcsolódó Cikkek