2019. december 09., hétfő
Natália

Belföld

Autós no-go zónákat hozna létre Karácsony

Karácsony Gergely főpolgármester alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat hozna létre Budapesten, ami a kijelölt területeken a gépjárművek nagy részének kitiltását jelentené – számolt be róla a Magyar Nemzet.

Mint ismert, az ellenzéki főpolgármester nemrég egy rádiós interjúban lehetőségként beszélt a dízelautók kitiltásáról. Azonban miután ellepték az internetes fórumokat a dühös hangvételű hozzászólások, visszavonulót fújt, és finomított álláspontján. Karácsony a választási programjában is vállalta, hogy alacsony kibocsátású zónákat vezetne be, mely a gyakorlatban azt jelentené, hogy a szennyező járműveket, főleg a dízelüzemű kocsikat, kitiltja a város bizonyos részeiről.


MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

„Ha a városnak néhány kisebb területéről kitiltják a gépkocsikat, akkor nyugat-európai példákból az látható, hogy a sűrűbb forgalom részben áttevődik más területekre, és a lakossági elégedetlenség is megnő ott, ahol nem vezették be a tiltást – mondta Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Magyar Nemzetnek.

Véleménye szerint Budapesten az autók szennyezőanyag-kibocsátása leginkább a kamionokra az autópályákon, főutakon már kivetett használatarányos útdíj alkalmazásával lenne csökkenthető.


„Olyan kilométer-alapú díjat kellene fizettetni minden gépkocsi után, amit a jármű típusa és az adott napszak függvényében súlyoznának” – mondta Lukács.

Ami a területi korlátozásokat illeti, a Magyar Nemzet megjegyzi, hogy itt csak az ellenzék fővárosi programja és Karácsony napokban tett nyilatkozataira lehet hagyatkozni, mely szerint a rakpartokon korlátoznák a gépjárművek közlekedését, kezdetben a hétvégéken. Korábban az ellenzék a Lánchíd lezárását és gyalogosoknak, kerékpárosoknak való átadását is szorgalmazta.

Ami a behajtási díjat illeti, az ellenzéki városvezető stockholmi mintára csak tesztelést követően és népszavazástól függően vezetné be, ám programjában nem ír szennyezésalapú megkülönböztetésről, sőt azt sem veszi figyelembe, hogy jelenleg törvény tiltja a dugódíjnak is nevezett teher bevezetését, amelynek megváltoztatásához az Országgyűlés többségének akarata kell.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek