2020. július 04., szombat
Ulrik

Egyéb Kecskemét

Harmincéves a Vásárhelyi

Gálaműsorral ünnepelte a Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola 30 éves jubileumát. Verses, zenei produkciókat és drámajátékot is láthatott a közönség.

Az ünnepi eseményen elhangzott, hogy az elmúlt 30 év alatt több mint 2500 diák került ki sikeresen az iskolából. A középiskolák várják, és szívesen fogadják a volt vásárhelyiseket. Jelenleg pedig 800 tanuló jár ide.


Gálaműsorral készültek a diákok a jubileumra
Fotó: Kecskeméti Médiacentrum

– Az iskola 1989-ben nyitotta meg kapuit ebben a csodálatos, ifjú, új városrészben. Azt gondolom, hogy mind az építők, mind a tervezők jól tudták, itt mindig lesz gyerek, mindig lesz feladat – mondta köszöntőjében Szalayné Mónus Ildikó intézményvezető. Az igazgató szólt az iskola által kínált színes, speciális programokról – egyebek között az óvoda-iskola programról. Kiemelte az itt folyó matematika-, informatika- és idegennyelv-oktatást, a tehetséggondozást, valamint a röplabdacsapatot és az úszásoktatást.

Szalayné Mónus Ildikó arról is beszélt, hogy 2004-ben megtörtént a Móricz Zsigmond Általános Iskola, a Ménteleki Általános Iskola, a Kadafalvi Általános Iskola és a Vásárhelyi Pál Általános Iskola integrációja. Elmondta, hogy kiválóan együtt tudnak gondolkodni a másik három tagintézmény vezetőségével, akik a jubileumi gálaestre is eljöttek.


Irányadó intézmény

– Az elmúlt 30 év során megtapasztalhattuk, hogy az iskola igen sokféle értéket képvisel, amelyek közül mindenekelőtt a gyermek- és közösségközpontú szemléletet, a magas szintű szakmaiságot és a hagyományok tiszteletét szeretném kiemelni. Ezek az értékek az intézmény 1989-es alapítása óta egészen a mai napig irányadónak bizonyulnak – hangsúlyozta Engert Jakabné alpolgármester, aki a város nevében köszöntötte a Vásárhelyi iskola vezetőségét és a megjelenteket.

Zsámboki Anna, a Kecskeméti Tankerületi Központ igazgatója úgy fogalmazott, hogy „a három évtized sok mindent takar. Az iskola hírnevének, rangjának a megalapozását, az egyedi arculatának a kialakítását, sok-sok munkát, melynek középpontjában a tehetséggondozás és a felzárkóztatás áll.”

Kapcsolódó Cikkek