EUR: 333,60 Ft
CHF: 306,22 Ft
2019. november 14., csütörtök
Aliz

Életmód

Íme, a pilóták kétperces módszere

Az óraátállítás miatt sokan még hetekig forgolódnak álmatlanul, mire a szervezetük megszokja az új időszámítást. A hosszan tartó, nehézkes elalvás pedig kialvatlanságot eredményez, ami memória- és koncentrálási zavarhoz, folyamatos fáradtsághoz vezethet.

Egy amerikai katonai módszer elsajátításával 120 másodperc alatt bárki képes álomba zuhanni. A metódust állítólag azért dolgozták ki, hogy a harci pilóták kipihenten menjenek bevetésre. A módszer alapja az izmok ellazítása, a megfelelő légzéstechnika  és a vizualizáció. A technika hat hét gyakorlás után az esetek 96 százalékában működik.


A technika hat hét gyakorlás után működik – Profimedia

1. Helyezkedjünk el vízszintesen, hanyatt fekve, majd lazítsuk el az arcizmokat, beleértve az állkapcsot, a nyelvet, az ajkakat és a szem körüli izmokat is.

2. Engedjük le a vállakat, a felkart és az alkart.

3. Vegyünk egy mély levegőt, lazítsuk el a mellkast, majd a lábat combtól lefelé haladva. Fújjuk ki lassan a levegőt.

4. Miután a test már legalább 10 másodperce ellazult állapotban van, tisztítsuk ki az elménket, majd gondoljunk a következő három dolog egyikére:

  • Képzeljük el, hogy egy csónakban fekszünk egy nyugodt, csendes tavacska közepén, és a gyönyörű, kék eget kémleljük.
  • Képzeljük magunkat egy fekete színű, bársony függőágyba, egy koromsötét szobába.
  • Tíz másodpercen keresztül ismételjük: „ne gondolkozz, ne gondolkozz, ne gondolkozz!”

Kapcsolódó Cikkek