EUR: 353,05 Ft
CHF: 332,23 Ft
2020. július 04., szombat
Ulrik

Belföld

Karácsony mégis kitilthatja a dízelautókat és a dugódíj is jöhet

Miközben Karácsony Gergely balliberális főpolgármester korábban visszakozott a dízelautók kitiltása ügyében, addig Dorosz Dávid, az egyik helyettese egy friss interjújában már kategorikusan beszélt erről a dologról – számol be az Origo.

Dorosz azonban nemcsak a dízelautók kitiltásának ügyében mondott ellent a főnökének, hanem a dugódíj bevezetése kapcsán is. A főpolgármester-helyettes közölte, hogy a dugódíjat bevezetik, míg Karácsony a kampányban népszavazáshoz kötötte annak az életbeléptetését. Az elmúlt napok nyilatkozatai egyértelműen azt mutatják, teljes a káosz a városházán.


„Bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba” – erről beszélt az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid arra számít, hogy ezekkel az intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén. A dugódíjról már 2015-ben is voltak elképzelések, ez azonban a Demszky-féle városvezetés öröksége volt, így el is vetették. Mint ismert, a dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek.

Dorosz mostani bejelentése a dízelautókról éles ellentétben áll Karácsony Gergely főpolgármester múlt heti kijelentéseivel. A városvezető akkor azt mondta, egyelőre nem tervezzük a dízelautók kitiltását Budapestről. Erről tíz év múlva lehet szó, most szigorúbban akarjuk érvényesíteni az október elsejétől hatályos szmogriadó-rendeletet, és úgynevezett alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat fogunk kialakítani –jelentette ki Karácsony Gergely az ATV híradójában. Karácsony korábban egy interjúban lehetőségként beszélt a dízelautók kitiltásáról, majd miután ellepték az internetes fórumokat a dühös hangvételű hozzászólások, visszavonulót fújt és finomított álláspontján.


Ami a behajtási díjat illeti, Karácsony stockholmi mintára csak tesztelést követően és népszavazástól függően vezetné be, ám programjában nem ír szennyezés alapú megkülönböztetésről, sőt azt sem veszi figyelembe, hogy jelenleg törvény tiltja a dugódíjnak is nevezett teher bevezetését, aminek megváltoztatásához az Országgyűlés többségének akarata kell. Ezzel szemben Dorosz mindezekről nem beszélt a mostani interjújában, hanem kategorikusan nyilatkozott a dugódíj bevezetéséről, és a Karácsony által korábban ígért népszavazást sem említette. Úgy látszik, teljes a káosz a városházán – írja az Origo.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek