EUR: 353,05 Ft
CHF: 332,23 Ft
2020. július 05., vasárnap
Emese, Sarolta

Egyéb Békéscsaba

Az alsóbbrendű utak fejlesztése is terítéken van

A napokban egy bejárás keretében az M44-es egy újabb épülő szakaszát mutatták be a sajtó képviselőinek, általuk pedig az érdeklődőknek. De nemcsak az M44-es esetében beszélhetünk útfelújításról, fejlesztésről. A részletekbe Herczeg Tamás országgyűlési képviselő avatott be.

Az M44-es egyes szakaszainak építése folyamatosan reflektorfényben van. Ezért is döntöttek úgy, hogy a sajtón keresztül lehetőséget biztosítanak a lakosságnak a Kondoros és Békéscsaba között épülő szakasz megtekintésére. 2021 januárja a cél, addig kell papírforma szerint elkészülnie, viszont a kedvező időjárási körülményeknek köszönhetően jól halad a kivitelezés. A régészeti feltárással elkezdődött a munka a fürjesi elkerülőn is. Ráadásul Tiszakürttől szintén folytatódik tovább a fejlesztés. Egyelőre úgy látszik, hogy ha 2022-ig az M44-es szakaszai elkészülnek, akkor nem lesz összekötve az M5-össel. De a távlati cél az, hogy ehelyett a majd készülő M8-assal kötik össze. Ha ez pedig idővel túlságosan távlati lesz, akkor a 44-es út fennmaradó szakaszát tervezik felújítani, ezzel is biztonságosabbá téve a közlekedést.


Tervben az M47

Az M47-es szintén szerepel a köztudatban mint megvalósítandó útvonal. Ez a Debrecen–Békéscsaba közötti út is remélhetőleg idővel gyorsforgalmivá válik. Debrecen és Berettyóújfalu között elkészült az autópálya, Békéscsaba és Berettyóújfalu, valamint Békéscsaba és Szeged között is elkezdték az útvonal tervezését. Viszont a közbeszerzés, a környezetvédelmi hatástanulmány, a kisajátítás, a tervek elkészítése mind igen időigényes folyamat.

Az M44-es eddigi szakaszának fizetőssé válásáról annyit árult el Herczeg Tamás, hogy a jelenlegi információk alapján jövő évtől fizetős lesz, ugyanazokkal a szabályokkal, amelyek a többi gyorsforgalmi útra is vonatkoznak.

Középtávú cél az alsóbbrendű utak fejlesztése is. Az autópálya-építési hullám nehezíti a harmad-, negyedrendű utak felújítását, hiszen véges az útépítési kapacitás. A következő években 3200 milliárd forintot terveznek költeni (jórészt nemzeti forrásból) autóút-, autópálya-fejlesztésre. Ebbe beletartozik a rossz minőségű utak javítása, kerékpárutak építése és a járdák fejlesztése is.


Kapcsolódó Cikkek

  • Kupa vagy liga?

    Kupa vagy liga?

    Az Atomerőmű KSC Szekszárd jelezte az Európai Kosárlabda Szövetségnek, hogy a következő szezonban az Európa Kupa helyett az Euroligában szeretne indulni.

  • Mehetünk már szaunázni?

    Mehetünk már szaunázni?

    Az országszerte bevezetett enyhítéseknek köszönhetően sorra nyílnak a fürdők, beüzemelik a strandokon a termálmedencéket is és befűtötték a szaunákat.