2020. július 15., szerda
Henrik, Roland

Egyéb XVI.kerület

Szatmáry Kristóf: A kormány támogatja a metró és a HÉV összekapcsolását

Kovács Péter, kerületünk polgármestere és Szatmáry Kristóf országgyűlési képviselő továbbra is gőzerővel dolgozik azon, hogy végre-valahára elkészüljön a HÉV és a kettes metró összekötése, amit a kormány továbbra is támogat.

Szatmáry Kristóf Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel is beszélt az ügyben (Fotó:facebook.com)

Kovács Péter polgármester levelet írt Karácsony Gergelynek. Bár a levélre a főpolgármester lapzártánkig nem válaszolt, a Fővárosi Közgyűlésben napirenden volt a 2019. évi költségvetés módosítása. Ennek része Kovács Péter módosító javaslata a HÉV–metró-projekt következő lépéséhez, a kiviteli tervek elkészítéséhez szükséges nettó 1,1 milliárd forint átcsoportosításáról a tartalékból a BKK-hoz, hogy folytatódhasson a munka.
Szatmáry Kristóf mint az Országgyűlés Vállalkozásfejlesztési Bizottságának tagja Palkovics László innovációs és technológiai minisztert hallgatta meg az ügyben.
– Nekünk, itt, a választókerületben élőknek nagyon fontos a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének és a szakasz megújításának ügye. Kérdésemre a miniszter úr elmondta, hogy a kormány továbbra is támogatja a fejlesztést. Reméljük, a HÉV és a metró összekötése a továbbiakban is megkapja a főváros részéről a kellő támogatást. A beruházás súlya mindenképpen nagy: csökkenő menetidő, biztonságosabb utazás, csökkenő autósforgalom, kevesebb környezetszennyezés – mondta a meghallgatás után Szatmáry Kristóf.


Így nézne ki az Örs vezér tere az összekötés után

 

A Főmterv Zrt. még tavaly hozzákezdett a tervezési munkához, amire 1,9 milliárd forintot kapott. A fejlesztéssel 300 ezer ember közlekedése javulhat. A beruházás során a teljes gödöllői vonalat, az állomásokat és a biztosítóberendezéseket is felújítanák. A tervek szerint a két vonalat felüljárón kötnék össze, és az Örs vezér terén magasállomás lenne. Az M2-es metró Rákosfalváig járna, az új HÉV-szerelvények pedig egészen a Déli pályaudvarig használnák a metróalagutat, ezért a beszerzendő járműveknek képesnek kell lenniük mind az alsó, mind a felső vezetékes üzemmódra.

Az állomások is megújulnának

2021-től kezdenék el építeni
A BKK egy korábbi tájékoztatása szerint a metró és a gödöllői HÉV összekötésének, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonalnak – azaz a metró- és a HÉV-nyomvonalak összekötésének, a gödöllői ág Pillangó utca és Cinkota közötti szakaszának, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonalnak – a fővárosi szakaszokra vonatkozóan a bírálati engedélyezési tervei elkészültek, a tervek bírálata bizonyos szakaszokon már megtörtént. A metró- és HÉV-üzemben is közlekedni képes új, két feszültségnemű járműre vonatkozóan az elvi előzetes típusengedélyt már kiadták. A közlekedési központ korábban is kiemelte, hogy a projekt előkészítésének végső határideje nem módosult, az továbbra is 2019 vége, míg az összeköttetés megépítését a 2021–27-es európai uniós ciklusra tervezik.

Kapcsolódó Cikkek