EUR: 352,69 Ft
CHF: 331,81 Ft
2020. július 11., szombat
Nóra, Lili

Életmód

Nem elég cégnek látszani, annak is kell lenni

A munkáltatói márkaépítés, vagyis az employer branding eladja ugyan a céget az álláskeresőnek, de nem tartja meg, ha csupán ígéretek szintjén marad minden kedvező feltétel, amivel kecsegtették. A HR blog arra hívta fel a figyelmet, hogy a referencia-ellenőrzések közös problémája az, hogy nem objektívek.

A problémákat csak belülről látjuk meg, gyakran csak hosszú idő elteltével. Profimedia

Vajon miért van az, hogy egy látszólag menő cégtől egy-két hét után menekülnek az újonnan belépők, vagy csalódottak lesznek, és szorongva járnak be dolgozni? Az állásinterjún gyakran inkább eladni akarják az állást az első jónak tűnő jelentkezőnek, vagy annak, akit egy kolléga ajánlott be, esetleg egy régi munkatársnak, akit át akarnak csábítani, mert nincs idő vagy kapacitás válogatni a rengeteg jelöltből – magyarázta a jelenséget a HR blog. Ennek az a pszichológiája, hogy a konkrét válaszok helyett elhessegetik az esetleges aggodalmakat, vonzóvá teszik a helyet, és azt mondják, amit a jelentkező hallani akar. Aztán kiderül, hogy blokkoló órán nézegetik az érkezési és a távozási időt, a home office úgy valósul meg, hogy  kegyet gyakorol a főnök, ha méltóztatik engedélyezni, és még azt is mérik, hogy hány percet töltünk a számítógép előtt. Aki ebben a rendszerben dolgozik évek óta, annak fel sem tűnik a túlszabályozottság, és hogy nincsenek fejlesztések. Neki ez a normális. Az a vezető pedig, aki kialakította a szabályokat, teljes meggyőződéssel gondolhatja, hogy azok jók. Persze nincs tökéletes hely, és a szabályok is kellenek, de a kompromisszumokat valamilyen módon ellensúlyozni kell!


Kapcsolódó Cikkek