2020. július 12., vasárnap
Dalma, Izabella

Belföld

Nyersen, könnyen, egészségesen

 

Brokkolikrém

Egy fej brokkolit kevés sós vízben egy gerezd fokhagymával megpuhítunk (nem főzzük szét!), leszűrjük, és a zöldséget villával vagy botmixerrel olívaolajjal krémesre keverjük. Fűszerként mehet hozzá néhány csepp tökmagolaj és egy marék csilis pirított napraforgómag. A zöldség levét természetesen nem öntjük ki, hanem még evés előtt megisszuk.

Az ünnepi lakomákon túl, a sok mennyei karácsonyi  és szilveszteri nehéz étel és kalóriadús sütemény után mindenkinek jól jön néhány gyomorkímélő falat. A sült húsok és  – mégoly finom – cukros-lisztes édességek helyett egyszerű és egészséges, nyers zöldségköretes mártogatós tálat készíthetünk a családnak vacsorára, vagy hívhatjuk át barátainkat beszélgetés közben ezt nassolni. Könnyű, mégis ízgazdag és laktató, a zöldségek színei a látványról is gondoskodnak, természetes édességük pedig a desszertet is pótolja. Tej- és gluténérzékenyeknek is ajánljuk. Nagyon is!

Répahasáb és céklarúd

A zöldségeket nyersen megpucoljuk, megmossuk, és hasábokra, illetve rudacskákra vágjuk, majd vegyesen egy nagy tálra rendezzük – nem kell szabályosan! Tetejére tökmagolajat és/vagy balzsamecet-koncentrátumot cseppentgetünk.

 

Majonézes lila káposzta

A nyers lila káposztát apróra daráljuk, egy nagy keverőtálban ízlés szerint sózzuk, majd hozzáadjuk a házilag készített (cukor nélküli) majonézt (tojássárgája, olaj, mustár, citromlé). Ha nem vagyunk tejérzékenyek, tartárral is keverhetjük, azaz tehetünk a majonézbe tejfölt vagy joghurtot is. Ha csak a laktózt nem toleráljuk, akkor mentes terméket használhatunk. A lila káposztás mártogatót diódarabokkal dekoráljuk, mert nagyon jól passzol hozzá.

 

Lila hagymás túrókrém

Készíthetjük laktózmentes tejtermékből is. Fél kiló túróhoz 2 dl tejszínt és tejfölt keverünk, sóval és őrölt köménnyel fűszerezzük. A krémbe lila hagymát aprítunk, tetejét is ezzel díszítjük.

Kapcsolódó Cikkek