2020. július 10., péntek
Amália

Életmód

Világhírű artisták egyéjszakás kalandjai a manézsban

A Fővárosi Nagycirkuszban egyetlen alkalommal lehetett megnézni a XIII. Budapest Nemzetközi Cirkuszfesztivál Lyrical Circus Late Night Show – Egyéjszakás kaland című összművészeti műsorát, amelyben a világ számos pontjáról érkezett artistái  meséltek el különös és hétköznapi történeteket művészetükkel. 

Egy átlagos budapesti hostelbe folyamatosan csekkolnak be a világ minden tájáról érkező fiatalok. Valamennyiüknek egyéni sorsa van, és ezek a sorsok néha egy pillanatra, néha pedig egy egész életre összefonódnak. A Fővárosi Nagycirkusz Lyrical Circus Late Night Show – Egyéjszakás kaland című késő esti showjának kerettörténete túlmutat önmagán. Miközben egyszeri, és megismételhetetlen lenyomata a cirkuszművészek bizalmi rendszerének, maga az itt és most megszülető csoda, emellett arról is szól, hogy valamennyiünkben van valami különleges, és ha ezt felfedezzük egymásban, akkor varázslatos emberi kapcsolatokat köthetünk. Fekete Péter rendező jól ismeri nem csak a cirkusz világát, hanem azt a kort is, amiben élünk, hiszen a műsorszámok valamennyiünk számára, a hétköznapi életből is ismerős küzdelmeket, örömeket, boldog és szomorú történeteket meséltek el.


Egy budapesti hostelben zajlik a kerettörténet (Fotó: VIP Média Hungary)

 

A manézsban berendezett, jó hangulatú hostelbe érkeztek a fiatalok. Fáradtan, vagy jókedvűen, egyedül, vagy bandában. Miközben ismerkedtek, megnyíltak és megmutatták “rejtett” képességeiket. Egymás műsorszámát testközelből nézték végig, és adott valami szinte tapintható, megható pluszt az a bajtársiasság, figyelem és drukk, ahogy az éppen fellépőt támogatták.

Az orosz Anton Lozovoi  világító buzogányaival nyitotta meg a show-t, majd következett az ukrán Dmytro Bakhtin akrobatikus elemekkel tarkított  zsonglőrszáma. Neki a nézőtéren pillanatok alatt hangos rajongó tábora alakult,  remekül tudta magával vinni, spannolni a közönséget.


A svájci-amerikai Nat and Jo kötélszáma aztán adott egy elgondolkodtató – képzavarral élve – lelki gyomrost valamennyiünknek. Nem lehet másképp megfogalmazni azt a finom érzékiséggel fűszerezett szimbiózist, amely a férfi-női kapcsolatok bonyolult folyamatáról szólt. “Most éppen ki tartja meg a másikat? Irányíthat-e egy nő? Elkapja-e a férfi, ha elgyengül, mielőtt a semmibe zuhan?” Fontos kérdések, a légtornászok eszközeivel boncolgatva.

Remek dramaturgiai érzékkel ezután egy szerelmes duett következett,  a kanadai Duo Unity kerékszáma a szerelem romantikus hangulati elemeit idézte. A könnyedséget és a bohém hangulatot a Kolumbiából érkezett José Valencia kopfstand zsonglőr száma vitte tovább, majd az indiai  Mallakhamb India csoport öt akrobatája egy izgalmas mallakhamb rúdszámmal tett tanúbizonyságot a csapatszellem fontosságáról. Az egyik artista bekötött állal dolgozott: az előző éjszakát a balesti sebészeten töltötte, mert próba közben rosszul esett, szétnyílt az álla és össze kellett varrni az ajkait. Ennek ellenére a leglátványosabb elemet neki köszönhetjük.

A lábak nélkül született artista magasba emeli kedvesét (Fotó: VIP Média Hungary)

A gyönyőrű, izraeli Alisa Shehte levegő karikaszámát lélegzetvisszafojtva figyelte mindenki. A dinamizmus, a szenvedély és az élet szeretete sugárzott mozdulataiból.  Őt a szintén izraeli Sagi Bracha követte egy  zsonglőr számmal, majd az amerikai Mandi Orozco  futópadon bemutatott produkcióval mesélt arról, hogy mennyi mindenhez tudunk alkalmazkodni a rohanó hétköznapokban. Az est egyetlen magyar fellépője, Herczeg Richárd lengő kínai rúd produkciója a férfierőről szólt és arról, hogy néha saját magunkkal is meg kell küzdeni ahhoz, hogy megszülessen bennünk a rendíthetetlen nyugalom.

 

A show katartikus csúcspontja az amerikai Jen Bricker tissue száma volt. Ő maga a nagybetűs CSODA, és nem azért, mert lábak nélkül született, hanem azért, mert ennek ellenére  profi artistaművész lett, akit egyetlen percig sem sajnáltam, hanem csodáltam: ő az élő példája annak, hogy a világon minden, de tényleg minden lehetséges. Produkcióját a párja a porondon állva muzsikálta végig egy fúvós hangszeren, majd záróakkordként Jen fejjel lefelé kinyújtott erős karjait, és a levegőbe emelte a férfit.

További fotók a VIP Média oldalán

Kapcsolódó Cikkek