EUR: 358,33 Ft
CHF: 339,16 Ft
2020. április 08., szerda
Dénes

Életmód

Alvást segítő technikák

Sokan irigylik a házi kedvenceket, például a macskákat, amikor azt látják, hogy azok bármikor tudnak aludni, amikor kedvük tartja. Az emberek egy része szintén rendelkezik ezzel a képességgel, ám mások meg rossz alvók. Ez utóbbinak nagyon sok oka lehet: például a túlfeszített agypörgésre vagy a stresszes hétköznapokra, a nyugodt körülmények hiányára panaszkodnak.

Vannak, akik arról beszélnek, hogy “éber alvók” és minden neszre, zajra felébrednek. Ez általában a kisgyermekes szülőkre jellemző, hiszen óvják a kisdedek álmát. Amikor már felnőtt a csemete, ez a képesség még mindig megmarad.


Lassabb üzemmódra kapcsolni

Az egyszerű emberek úgy mondják el a jelenséget, mintha a rohanástól, a figyelem összpontosítástól elfelejti magát “lassabb üzemmódra kapcsolni” az illető agya. Kevés olyan ember akad a napi rohanásban, aki ezt tudatosan szabályozni tudja.


Az életmóddal foglalkozók azt ajánlják egymásnak, hogy mindenki sportoljon tudatosan. Válasszanak olyan mozgásformát, amely megmozgat minden porcikát, és a gyakorlatok befejezése után azt érzi az illető, hogy nagyon elfáradt, s jólesne egy pihentető alvás. Nagyon fontos szabály, hogy az edzés és a lefekvés időpontja között legalább 4 óra teljen el! Ennyi időre van szüksége a testnek, hogy lecsendesedjen és pihenő üzemmódba kapcsoljon.

Becsapni a szervezetet

Az alvás előtti evés régi módszer, azonban nem biztos, hogy minden esetben hasznos. Teli gyomorral nehezebben alszik el az illető, esetleg rossz álmok gyötrik. Egy alma elfogyasztása nem megterhelő, ezek is becsaphatják a gyomrukat.

Ajánlják még, hogy mindenképpen menjenek el oda, ahová a “király is gyalog jár”. Nincs annál idegesítőbb, mint 2-3 óra alvás után muszáj kimenni a vécére, s az éjszaka további részében már nehezebb újra elaludni. Tanuljanak meg tudatosan álmodni! – ajánlja a napidoktor.hu

Illóolajok és párologtatók

Jól jöhet néhány csepp illóolaj az aromalámpába, a párologtatóba vagy a fürdővízbe, amely segíti az ellazulást, ezzel támogatja az elalvást. A relaxáló hatású a levendula, és a jázmin illata is.

Akinek mindez nem felel meg, válogathat a nyugalmat adó gyógyteák közül (komló, macskagyökér, citromfű), amelyek fogyasztása hamar segítenek ellazulni – a nyugtató alvás érdekében.

 

Kapcsolódó Cikkek

  • Formák gipszből

    Formák gipszből

    A gipsz nagyon ősi anyag: az ókortól kezdve napjainkig felhasználják építkezésekhez, belső falmegerősítéshez, tömítőanyagként, illetve a kézművestechnikában.

  • Erre is jó a fekete áfonya

    Erre is jó a fekete áfonya

    Ki ne szeretné csipegetni a bogyós növényeket az erdőben járkálva? Savanykás ízük csillapítja a szomjat.