2020. február 21., péntek
Eleonóra

Budapest V.kerület VI.kerület VII.kerület

Ciao, Giro!

Először rendezi Magyarország a Giro d’Italia országúti kerékpárverseny néhány szakaszát. A rajt Budapesten lesz, a 100 napos visszaszámlálás január 30-án kezdődött meg: ezért öltözött rózsaszínbe jó néhány épület a fővárosban.

Rózsaszín fények éjszakája – ezt a nevet adták a Giro D’Italia magyarországi szakaszainak szervezői a január 30-i országos eseménynek. Ekkor kezdődött meg a 100 napos visszaszámlálás a május 9-i budapesti rajtig, az esemény tiszteletére rózsaszín megvilágítást kapott számos hazai épület. A központi rendezvényt a prológ rajtjától nem messze, a Városligeti Műjégpályán tartották.


Készülődés a Városligetben 
( Fotó: Sáfár Tibor)

 

A Lámchíd is rószaszín megvilágítást kapott (fotó: Keresztesi Balázs)

A versenyt először szervező La Gazetta dello sportot abban az évben alapították, amikor ez az emlékmű elkészült: 1896-ban
( Fotó: Sáfár Tibor)

– A Giro rajtja olyan fantasztikus esemény lesz Magyarország számára, amelyhez hasonló még sohasem volt– hangsúlyozta rövid beszédében Nagy Zsigmond, a Nemzeti Sportügynökség (NSÜ) ügyvezetője, aki felhívta a figyelmet arra, hogy az olasz körverseny első három hazai szakasza összesen közel 70 településen halad végig, így az esemény megmutathatja a világnak Magyarország szépségeit, gyönyörű tájait.
Az NSÜ ügyvezetője emlékeztetett rá, hogy egy felmérés szerint a Girót mintegy 800 milliónyian követik, így a három nap során a közvetítések által Magyarország tulajdonképpen egy digitális képeslap lesz a világ előtt.

A nagy rajt

A Giro nagy rajtja, a Grande Partenza május 9-én a Hősök tere és a budai vár közötti egyéni indításos prológgal indul, másnap Budapestről Győrbe, május 11-én pedig Székesfehérvárról Nagykanizsára teker a világ legjobb profi országúti kerékpárosaiból álló mezőny.

– A Giro iránt még Ázsiából is óriási az érdeklődés, tehát az esemény globális, így nagyon magas szinten tudjuk vele Magyarországot promotálni, és az olasz körverseny messzire elviszi az ország jó hírét a világban – emelte ki Nagy Zoltán.


Reklámnak indult

 

Ma már hihetetlennek tűnik, de a Giro d’Italia eredetileg mindössze egy hirdetés volt. A versenyt 1909-ben a La Gazzetta dello Sport munkatársai szervezték meg. Valerio Piccioni így idézte fel mindezt:

– Minden egy éjszakai beszélgetéssel kezdődött a La Gazzettának író kollégák között. Úgy tudni, éjjel háromkor pattant ki az ötlet, hogy az újságot egy kerékpárversennyel reklámozzák, és azt Giro d’Italiának nevezzék el, bár akkor még nem volt országos méretű. A Giro ma a Tour de France után a világ második legnépszerűbb ilyen eseménye.

Kapcsolódó Cikkek