2020. április 09., csütörtök
Erhard

Életmód

Gondolta volna? Ez a titka a fogyásnak!

Minden korszakban, legyen az ókor, reneszánsz vagy modern kor, mindig más volt a férfi és a női szépségideál. Az ókori Spártában szinte minden fiatal sportolt. A belgiumi Rubens festményein a 17. században például a duci hölgyeké volt a főszerep. Manapság a soványabb emberekkel vannak tele a címlapok, azonban nem mindenki néz ki hasonlóan: van, aki sovány, van, aki testesebb. Sőt nem mindenki tud azonos ritmusban fogyni, mint ahogy szeretne. Sokan kipróbáltak számos módszert. Tudósok is kutatják, ki mitől hízik vagy fogy, mi a minőségi fogyás titka?

A legegyszerűbb válasz az, hogy a génekben kell keresni a dolgok nyitját. Ez többnyire így is van, hiszen az emberi test működését meghatározza, hogy milyen géneket örököltek a szüleiktől.


Melyik az igazi megoldás?

A média világában sok tanáccsal találkoznak a soványodni akarók. Ez arra elegendő, hogy el tudják dönteni, hogyan kell nekikezdeni például a „fogyizós” diétának. Ezeket ki lehet próbálni, és rá lehet jönni arra, hogy ki, melyik ételtől hízik, mit kell elhagyni az étrendből. Megfelelő önismerettel és odafigyeléssel mindenki kialakíthatja, min érdemes változtatnia.


A Természetgyógyász magazin internetes változata is foglalkozott a témával. Több kutatásra is felhívták a figyelmet: a felnőttek többsége nem alszik 6 óránál többet éjszaka, az alváshiány elhízáshoz is vezethet.

Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra, ráadásul nehezebben is tudnak fogyni” – derült ki a Columbia Egyetem kutatásából.

Ha a fogyás vagy az alakformálás a cél, a minőségi alvás mindkét esetben ugyanolyan fontos, mint a folyamathoz való kemény, izzasztó edzések. Sőt, minél tovább van valaki ébren, annál valószínűbb, hogy annyi kalóriát veszel az illető magához, amennyire valójában nincs is szüksége. „Mindez heti 1 kg hízást is eredményezhet” – állapították meg a Pennsylvania Egyetem kutatói. A magazin idézte még a Chicago Egyetem kutatását is, ahol összehasonlították a fogyás mértékét azoknál, akik 8 és fél órát aludtak éjszakánként, és azoknál, akik csak 5 és felet. Mindkét csoport ugyanannyit, azaz 1450 kalóriát evett naponta. Átlagosan mindannyian 3 kilót fogytak, azonban a leadott súlynak a fele zsír volt a jól alvóknál, míg a fáradtabb résztvevők a lerakodott zsírnak csak a negyedétől szabadultak meg.

Kapcsolódó Cikkek