EUR: 336,61 Ft
CHF: 316,95 Ft
2020. február 19., szerda
Zsuzsanna

Életmód

Különleges immunerősítő zöld turmixok

A modern háztartási robotgépek korában nem jelenthet gondot, hogy télen is zöld leveket gyártsanak az ínyencek. Érdemes frissen vásárolni a lének szánt zöldséget és gyümölcsöt.

Amennyiben a zöldségeket gyümölcsökkel kombinálják, akkor igazán jó védekezést jelenthet a meghűléses-megfázásos betegségekkel szemben.


Érdemes tehát a mindennapi szokásokba és étrendbe beépíteni a préselt zöldségleveket, vagy a gyümölcsökkel kombinált ivóleveket. Ugyanis rengeteg vitamint tartalmaznak, egészségesebbek, mint az adalékanyagokkal teli ivólevelek. Előnyük, hogy gyorsan elkészíthetők, a gyerekek is kedvelik, energiával tölt fel a fogyasztásuk, alacsony kalóriatartalmuk miatt a fogyókúrázók, diétázók bátran fogyaszthatják, könnyen emészthetőek.

Sárgarépalé almalével


A sárgarépát rendszerint nyersen rágják, vagy levesek fontos alkotórésze. Ám ivóléként kevesebben ismerik. Önmagában a sárgarépalé felaprítva és kipréselve kesernyés ízű, ám ha frissen kipréselt almalével összeöntik, tartalmas, jó ízű, üdítő levet eredményez. Ajánlható fogyókúrázóknak, hiszen a sárgarépa fogyasztása a benne lévő tápanyagok zsírégető hatású. Sőt mindazok fogyaszthatják, akik az immunrendszerüket fel akarják erősíteni. Almalével kombinálva pedig pikáns, érdekes ízvilág alakul ki.

Ananászos turmix spenóttal

A spenótot sokáig mindenki utálta, amíg az 1980-as években elkezdték a reform konyha hívei felfedezni. Azóta a különleges ízekre vágyók kipróbálják. De hogy milyen is lehet frissen facsart ananászlével? Mind az ananász és a spenót leveleket apróra vágják, turmixolják, majd összekeverik natúr joghurttal, ha más nincs kéznél, akkor jó az aludttej is. Tetszés szerint lehet illatos fűszerekkel ízesíteni: például szekfűszeggel, reszelt gyömbérrel. Kitűnő immunerősítő lesz belőle, hiszen eme elegy valamennyi alkotórésze nagyon sok C-vitamint, kalciumot és E-vitamint tartalmaz.

Uborkás-zelleres turmix

A zöldségek közül érdekes lehet még az uborkás-zelleres turmix. Hozzávalók: negyed kígyóuborka, zeller zöldje, továbbá alma, spenót, rizstej, vagy natúr joghurt. Össze kell turmixolni, és a végén hozzá kell önteni a joghurtot. Ha valaki túl savanyúnak találja az ízét, érdemes még mézzel ízesíteni. A hozzávalók arányát úgy kell meghatározni, ahány személynek kívánják tálalni a a turmixot. Ezt a készítményt nemcsak ivóléként, hanem zöld mártásként is lehet fogyasztani főtt rizs, vagy főtt zab mellé. Vitaminban gazdag, méregtelenít.

Kapcsolódó Cikkek