2020. május 25., hétfő
Orbán

Budapest VI.kerület VII.kerület VIII.kerület IX.kerület

Kétkerekű hatalomátvétel

Szeptemberig tervezi a főváros érvényben hagyni az ideiglenes kerékpársávokkal megváltoztatott közlekedési rendet. De mi lesz, ha a korlátozások már korábban feleslegessé válnak?

Erzsébetváros–Terézváros – Budán kezdődött. Elsőként a Bartók Béla úton alakított ki ideiglenes kerékpársávot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapest Közút. A változások hátterében a közgyűlés március végi döntése áll, amely ebben a megoldásban látja a járvány terjedésének lassítását.


Az Üllői úton csúcsforgalomban is megférhet egymás mellett autó és kerékpár (fotó: MTI)

A Színes Erzsébetváros közösségi oldal történelmi pillanatként értékelte a körúti sáv felfestését. De mi lesz, ha visszatérnek az autók, (fotó: Színes Erzsébetváros)

Nyilván nem véletlen, hogy a kezdeményezés ugyanabban az időszakban született, amikor a kormány – ugyancsak felismerve azt, hogy a közösségi közlekedés gyorsíthatja a terjedést – arra biztatta az agglomerációból érkezőket, illetve a fővárosi autósokat, hogy a kijárási korlátozás idején használják a járműveket, egyben kezdeményezte a parkolás ingyenessé tételét. A kormány javaslatai ellenzéki ellenállásba ütköztek, az autósok azonban felbátorodtak. Eközben a főváros is belekezdett a saját projektjébe.

Ahol megváltozott

 

Pest

Nagykörút: az Üllői út és a Váci út között.

Üllői út: a Kálvin tér és Könyves Kálmán körút között.

 

Buda

Bartók Béla út: a Móricz Zsigmond körtér és Tétényi út között.

Tétényi út: a Bartók Béla út–Etele út között.

 

További tervek

Baross utca: a Kálvin tér és az Orczy tér között.

Rákóczi út.

A BKK közleménye szerint ez az állapot szeptemberig marad, de ha kedvezőek a tapasztalatok, néhol véglegessé is válhat a sávok használata. Mindez elsőre praktikus és észszerű zöldmegoldásnak tűnhet, valójában azonban egy sor problémát felvet. Például amíg az Üllői úton valóban jól megfér egymás mellett a kerékpáros és az autós közlekedés, az olyan útvonalakon, mint a Bartók Béla út vagy a Nagykörút, még beláthatatlan, milyen következményekkel jár, hogy csak egy sáv marad az autóknak. Gondoljunk csak az üzleteknek szállító, időszakonként egy teljes sávot lefoglaló teherautókra!


Ennyivel több

 

Budapesti kerékpárforgalmi főhálózat: 325 km

Ideiglenes bővülés: 20 km

Kapcsolódó Cikkek

  • Kezdés előtt tesztelnek

    Angyalföld – A hivatalok újranyitása előtt minden önkormányzati dolgozó részt vesz egy koronavírus-teszten a XIII.

  • Vigyázat, csalok!

    Vigyázat, csalok!

    Virtuális kiállítás eleveníti fel a mágia kiváló magyar mestere, Rodolfo munkásságát.

  • A derbivel folytatja az Újpest

    A derbivel folytatja az Újpest

    Az Újpest FC, amelynek játékosai a leállás ideje alatt is szorgalmasan készültek a folytatásra, egy rendkívül érdekes meccsel folytatják.