EUR: 350,34 Ft
CHF: 330,99 Ft
2020. május 25., hétfő
Orbán

Budapest V.kerület VI.kerület XIII.kerület

Nem indít, nem fogad

Három kerület büszkesége az 1877 óta álló épület, és nem mellékesen évi 18 millió utas mindennapjainak fontos állomása. Ez a Nyugati pályaudvar, amely decemberre megújul.

Terézváros-Belváros-Újlipótváros – Mostantól ha a váci vonalon szeretnénk vonatozni vagy Nyíregyháza, esetleg Szeged felé mennénk, ne induljunk el a szokott módon a Nyugati pályaudvar irányába. Az állomás tetőszerkezetét ugyanis felújítják, és a munkálatok december elejéig eltartanak. A felújítás miatt a pályaudvar ezen idő alatt nem fogad és nem indít vonatokat.


A járvány miatt 80-90 százalékkal esett vissza a vasút utasforgalma (fotók: MTI)

Évente 18 millió utas fordul meg itt

Utazás előtt fontos tájékozódni, honnan indul a vonatunk a Nyugati helyett

Az utolsó vonatok egyike a felújítás előtt

Vác felé most egy darabig nem innen indulnak

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a pályaudvar felújításáról elmondta, a fejlesztés részeként több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a pályaudvar tetőszerkezetét, megújul a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat, és az utastájékoztatási rendszert is modernizálják. Hozzátette: a Nyugati a legforgalmasabb pályaudvar Magyarországon: évente 18 millió utas fordul meg itt, naponta 480 vonat halad át a pályaudvaron, ráadásul az elmúlt 40 évben nem végeztek átfogó felújítási munkálatokat a pályaudvaron.

 

Meddig tart?

A tervek szerint a felújítás hét hónapig tart, egészen pontosan december 7-re ütemezték a projekt lezárását.

 

Honnan utazzunk?

Több minden változik, például május 11-én 4 órától június 19-én 22.15-ig a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon közlekedő sebesvonatok Zugló megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek a Nyugati pályaudvar helyett. Utazás előtt mindenképp tájékozódjunk a www.mav.hu/nyugati oldalon.

 

Eiffel csak legenda

Érdekesség, hogy egy budapesti városi legenda szerint a pályaudvar épületének tervezője Gustave Eiffel lett volna, az Eiffel-torony tervezője. Ez nem igaz. A tervező az osztrák August de Serres volt, a társtervezők között pedig ott volt az elsősorban hidakkal foglalkozó Théophile Seyring, aki dolgozott az Eiffel-irodával is. Innen a félreértés.

 

A vasúti közlekedés egyébként nem állt le a járványhelyzetben, bár – ahogy arról az elnök-vezérigazgató tájékoztatott – az utasszám 80-90 százalékban csökkent. A MÁV igyekszik mindent megtenni az utasok biztonsága érdekében: a járműveket minden nap fertőtlenítik, a le- és felszálló utasok számára a társaság munkatársai ingyenes kézfertőtlenítést biztosítanak a pályaudvarokon, és a vasúti kocsikban is kötelezővé tették a szájmaszkok használatát.


Kapcsolódó Cikkek

  • Kezdés előtt tesztelnek

    Angyalföld – A hivatalok újranyitása előtt minden önkormányzati dolgozó részt vesz egy koronavírus-teszten a XIII.

  • Vigyázat, csalok!

    Vigyázat, csalok!

    Virtuális kiállítás eleveníti fel a mágia kiváló magyar mestere, Rodolfo munkásságát.

  • A derbivel folytatja az Újpest

    A derbivel folytatja az Újpest

    Az Újpest FC, amelynek játékosai a leállás ideje alatt is szorgalmasan készültek a folytatásra, egy rendkívül érdekes meccsel folytatják.